וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בגרמניה: המחבל הודה במעשיו ואמר כי פעל ממניעים אנטישמיים

12.10.2019 / 0:51

סטפן בלייט טען כי פעל מתוך אידאולוגיה ימנית-קיצונית. אמו סיפרה לתקשורת בגרמניה כי בנה הפך ל"אדם אחר" בעקבות התנסות קשה עם סמים. המשטרה תפסה את מדפסת תלת המימד בה השתמש כדי ליצור נשק ולטענת הפרקליטות התקלות בנשק הצילו את חייהם של לפחות תשעה בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

החשוד בפיגוע הירי ביום כיפור מחוץ לבית כנסת בהאלה שבגרמניה, הודה אמש (שישי) במעשיו. היורה סטפן בלייט בן ה-27, טען כי פעל ממניעים ימניים-קיצוניים ואנטישמיים - כך נמסר מפרקליטות המחוז שנמצא במזרח המדינה. כמו כן נמסר מהתביעה כי בלייט פרסם מניפסט אנטישמי בפורום של שחקני משחקי מחשב, לפני שהעביר בשידור חי את אירוע הירי באתר "טוויץ'" ביום רביעי האחרון.

במניפסטו שלו תיאר בלייט את תכניותיו לתקוף בית כנסת והביע רצון לפגוע במוסלמים בפיגוע נוסף במסגד. אמו של היורה סיפרה בשיחה עם "דר שפיגל" כי בנה התנסה בסמים בשנות ה-20 המוקדמות שלו ובקושי שרד את החוויה, ולאחר שהתאושש הפך "לאדם אחר לחלוטין".

בלייט יצא ביום רביעי בצהריים לבצע פיגוע בבית כנסת במהלך תפילת יום כיפור, אך משלא הצליח לפרוץ את דלת בית הכנסת ירה למוות בשני עוברי אורח ברחוב ובדוכן קבבים סמוך. בזמן שהעביר את מעשיו בשידור חי דיבר בלייט באנגלית וקרא לעצמו "אנון". הוא הגדיר את עצמו כמכחיש שואה וטען כי שורש כל הבעיות היא היהודים. "פמיניזם הוא הסיבה לשיעורי הילודה הנמוכים במערב, שמשמשים שעיר לעזאזל להגירה ההמונית, והשורש של כל הבעיות האלה הם היהודים", אמר המחבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתמש במדפסת תלת מימד כדי ליצור נשק. היורה שניסה לפרוץ לבית הכנסת ביום כיפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת האירוע עלה כי מה שמנע ממנו להפוך לטבח המוני היה שילוב בין כישורי הירי הנחותים של בלייט והתקלות בנשק המאולתר בו השתמש. על פי דיווחים במגזין הגרמני "דר שפיגל", השתמש היורה במדפסת תלת מימד על מנת ליצור את הנשק בו השתמש. חוקרים שפשטו על הדירה בה התגורר עם אמו בהאלה, מצאו את המדפסת והיא נלקחה עם ראיות נוספות על ידי המשטרה.

לדברי התביעה, ייתכן כי חייהם של לפחות תשעה בני אדם ניצלו בזכות הנשק המודפס, שלא עבד כראוי במהלך מסע הירי. אך שני בני אדם נהרגו במהלך חצי השעה בה השתולל סטפן ברחובות האלה, הקורבן הראשון שלו הייתה ג'אנה לנגה בת ה-40, שצעקה עליו בעוד שהוא ניסה לפרוץ לבית הכנסת בו התפללה הקהילה היהודית. דקות לאחר מכן, תקף מסעדת קבבים סמוכה ופצע את קווין ס. שנפל לרצפה בעוד צוות המקום והסועדים ברחו. היורה שב למכוניתו להביא נשק נוסף, עמו הוא רצח את הגבר שפצע במסעדה לאחר שירה עליו צרורות רבים.

עוד בוואלה!

היום השלישי למבצע הטורקי: ארה"ב מאיימת בסנקציות; ארדואן: "לא נחדול"

לכתבה המלאה
קידוש מחוץ לבית הכנסת בו היה ניסיון פיגוע ביום כיפור כשיורה ניסה להיכנס עם נשק, האלה גרמניה, 11 באוקטובר 2019. רויטרס
היורה פעל ממניעים אנטישמיים. קידוש מחוץ לבית הכנסת בהאלה לפני כניסת שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully