וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה מתכננת לקדם עונש מוות על הומואים: "לא דבר טבעי"

11.10.2019 / 10:20

שר המוסר במדינה אמר כי החוק "להרוג את ההומואים", שבוטל ב-2014 בשל עניינים טכניים, יעלה מחדש להצבעה עד סוף השנה. "יש גיוס מאסיבי על ידי הומואים בבתי ספר, במיוחד בקרב צעירים, כשהם מקדמים את השקר שאנשים נולדים ככה"

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני בפורום הכלכלי בדאבוס, 24 בינואר 2019. רויטרס
תומך בקידום החוק. נשיא אוגנדה/רויטרס

אוגנדה הודיעה היום (חמישי) כי היא מתכננת לקדם חוק שיטיל עונש מוות על מי שיקיים יחסי מין חד-מיניים. החוק, שמכונה "להרוג את ההומואים", בוטל לפני חמש שנים בשל בעיות טכניות. עתה, הממשלה הודיעה כי היא מתכננת לחדש אותו בתוך כמה שבועות.

"הומוסקסואליות היא לא דבר טבעי לאוגנדים, אבל יש גיוס מאסיבי על ידי הומואים בבתי ספר, במיוחד בקרב צעירים, כשהם מקדמים את השקר שאנשים נולדים ככה", אמר השר לענייני מוסר וכבוד, סימון לוקודו, לקרן תומאס רויטרס.

"החוק הפלילי הנוכחי שלנו מוגבל", אמר. "זה רק אוסר על ביצוע המעשה עצמו. אנחנו רוצים להבהיר שכל מי שמעורב בקידום ובגיוס יופלל גם כן. על מי שיעשה מעשים חמורים ייגזר עונש מוות".

במדינות אפריקה יש חלק מהחוקים הנוקשים ביותר בעולם נגד קיום יחסים חד-מיניים, הנחשבים עוד לטאבו חברתי. ברוב רחבי היבשת זה עדיין פשע, ובחלק מהמדינות קיים עונש מוות גם על מי שמורשע בכך.

מוקדם יותר השנה עוררה ברוניי סערה בינלאומית אחרי שתכננה לגזור עונש מוות על הומואים, והיא נסוגה בסופו של דבר בשל הביקורת החריפה. עתה, אוגנדה רוצה ללכת בעקבותיה. השר אמר כי החוק, שזוכה לתמיכת השליט, יעלה מחדש להצבעה בפרלמנט עד לסוף השנה. הוא הביע תקווה שהוא יזכה ברוב של שני השלישים הדרוש - ב-2014 נפל חוק דומה אחרי שלא הושג המספר הזה - לאור העובדה שהממשלה פועלת לשכנוע המחוקקים.

בית המשפט החוקתי של אוגנדה ביטל את החוק באותה שנה בשל בעיות טכניות. ואולם, גם בלעדיו, אוגנדה היא בין המקומות הקשים ביותר באפריקה עבור חברי הקהילה הגאה. תחת חוק מתקופת הכיבוש הבריטי, יחסים חד-מיניים עשויים להביא לעונש של מאסר עולם. פעילים למען זכויות הלהט"ב מזהירים כי החוק החדש עלול לגרום למעשי אלימות נגד חברי הקהילה.

עוד בוואלה!

ברוניי נכנעה ללחץ המערב, ולא תוציא להורג הומואים

לכתבה המלאה

"החזרת חקיקה נגד קהילת הלהט"ב תוביל לעלייה חדה באפליה ובמעשי זוועה", אמרה זהרה מוחמד לקרן הצדקה סטיבן לואיס שבסיסה בטורונטו. פפה ג'וליאן אונזימה, מארגון "מיעוטים מיניים באוגנדה", סיפר כי חבריו חוששים. "כשהחוק הוצג בפעם הקודמת, הוא עודד עמדות הומופוביות ופשעי שנאה. מאות מקהילת הלהט"ב אולצו לעזוב את המדינה כפליטים ורבים יצטרפו אם תחל החקיקה".

אונזימה סיפר כי שלושה הומואים וטרנסג'נדרית נהרגו בתקיפות הומופוביות באוגנדה במהלך השנה. המתקפה האחרונה אירעה בשבוע שעבר, במהלכה הומו הוכה למוות באמצעות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully