וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוניי נכנעה ללחץ המערב, ולא תוציא להורג הומואים

6.5.2019 / 10:27

בתגובה חריגה לביקורת, הקפיא הסולטן את החלת עונש המוות על עבירות על חוקי השריעה, בעקבות קריאות לחרם על מלונותיו וגינויים בינלאומיים. מובילי הקמפיין בירכו, אך דחקו להמשיך בלחץ עד ביטול החוקים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הסולטן של ברוניי הודיע אתמול (ראשון) על הקפאת יישום עונש המוות על חוקי השריעה, על רקע זעם בינלאומי וחרם שהובילו כוכבי הוליווד נגד הסולטנות הקטנה שבדרום-מזרח אסיה. היא עוררה זעם רב כשנחשף שהיא הולכת ליישם את ההלכה האסלאמית בצורה נוקשה, דרך מוות בסקילה של מי שיורשע ביחסים חד-מיניים ובניאוף.

ברוניי התעקשה כי זכותה ליישם את החוקים, שחלקם אומצו לראשונה ב-2014 ונכנסו לתוקף בהדרגה מאז. עם זאת, בתגובה נדירה לביקורת, הסולטן של המדינה העשירה בנפט אמר כי עונש המוות לא ייושם על חוקי השריעה. על חלק מהפשעים האזרחיים, כמו רצח וסחר בסמים, כבר יש חובת עונש מוות, אולם ברוניי לא הוציאה להורג אסירים מאז 1957.

"אני מודע לשאלות הרבות ולפירושים המוטעים ביחס ליישום החוקים", אמר הסולטן בנאום שנשא לרגל תחילת חודש הרמדאן. "עם זאת, אני מאמין שברגע שאלו ייענו, מהות החוק תהיה ברורה". לדבריו, חוקי השריעה מאפשרים מידה נרחבת של המתקת העונשים. "הן החוק האזרחי והן חוק השריעה נועדו להבטיח את השלום וההרמוניה במדינה", אמר. "הם גם הכרחיים כדי להגן על המוסר וההגינות של המדינה כמו גם על פרטיותם של האזרחים".

לקריאה נוספת בנושא:
"ענישה של ימי הביניים": ההומואים בברוניי יורדים למחתרת
האו"ם קורא לברוניי לבטל את החוקים החדשים: "אכזריים ולא אנושיים"

סולטן ברוניי ביום העצמאות, 2018. רויטרס
אחד האנשים העשירים ביותר בעולם. סולטן ברוניי/רויטרס

ההכרזה התקבלה בתגובות מעורבות. "זהו צעד בכיוון הנכון, אבל זה לחלוטין לא מספיק", אמרה רנאט קונסט, שרה לשעבר בגרמניה וחברת מפלגת הירוקים. טום נייט, פרשן ב"גיי טיימס מגזין", תיאר זאת כ"חדשות נפלאות", אבל קרא לשמור על זהירות. "כוחו של האקטיביזם יכול ליצור שינוי, אבל הקרב לא הסתיים. צריך לבטל את החוקים האלו, לא רק לא לאכוף אותם", כתב נייט בטוויטר.

הסולטן העשיר, שבעבר הטיס בעצמו את המטוס הפרטי שלו כדי לפגוש את נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, נתקל לעתים קרובות בביקורת על שלטונו האבסולוטי, אולם לרוב הוא אינו מגיב. ההכרזה שלו פורסמה גם באנגלית על ידי לשכתו, צעד לא שגרתי שלעצמו.

בשל הכוונה ליישם את החוקים, קראו בחודש שעבר ידוענים מרחבי העולם, בראשם אלטון ג'ון וג'ורג' קלוני, כמו גם ארגוני זכויות אדם, לחרם על מלונות היוקרה שבבעלות הסולטן. בנוסף לכך, כמה חברות בינלאומיות אסרו על אנשי הצוות שלהן להשתמש במלונות שלו, בזמן שחברות נסיעות הפסיקו לקדם את ברוניי כיעד תיירותי.

  • עוד באותו נושא:
  • ברוניי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully