וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם קורא לברוניי לבטל את החוקים החדשים: "אכזריים ולא אנושיים"

נציבות זכויות האדם דחקה בסולטנות לעצור את יישום הקוד הפלילי החדש, שבמסגרתו הומואים יוצאו להורג בסקילה וידיהם של גנבים ייגדעו: "יהווה פגיעה חמורה בזכויות אדם". זאת אחרי הקריאות במערב לחרם על מלונות שבבעלות הסולטן הכול יכול

צילום: מתוך הטוויטר של , ET CANADA, עריכה: טל רזניק

האו"ם גינה היום (שני) את החוקים החדשים שאמורים להיכנס השבוע לתוקף בסולטות ברוניי ודחק בה לבטל אותן. "אני קוראת לממשלה לעצור את יישום הקוד הפלילי הדרקוני החדש, שיהווה פגיעה חמורה בהגנה על זכויות אדם בברוניי", אמרה נציבות זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט. היא כינתה את החוקים "אכזריים ולא אנושיים".

בין החוקים החדשים שאמורים להיכנס לתוקף ביום רביעי הם עונש בסקילה על ניאוף, יחסי מין חד-מיניים והעלבת הנביא מוחמד וגדיעת ידיים לגנבים. בנוסף לכך, מי שתעבור הפלה תולקה בפומבי. החוקים החדשים חלים רק על מוסלמים.

ברוניי, מונרכיה אבסולוטית שנשלטת במשך 51 שנים על ידי הסולטן חסן אל-בולקן, הציגה את חוקי השריעה הנוקשים עוד ב-2013. עם זאת, יישומם נדחה בשל התנגדות חריפה של ארגוני זכויות אדם ובזמן שברשויות ניסחו את פרטיהם. ברוניי, שבה יחסי מין חד-מיניים אינם חוקיים זה זמן רב, אוכפת גרסה מחמירה יותר של האסלאם בהשוואה לשכנותיה אינדונזיה ומלזיה.

דבריה של בצ'לט הגיעו אחרי ששורה ארוכה של פוליטיקאים וידוענים מהמערב גינו את החוקים החדשים וקראו להחרים מלונות שבבעלות הסולטנות הקטנה והעשירה בנפט.

לקריאה נוספת על הסערה בברוניי
במערב קוראים לחרם על ברוניי: "מכניסים כסף לכיסים של סוקלי הומואים"
סקילת הומואים וגדיעת ידיים: הסולטנות ברוניי מאמצת את השריעה

סולטן ברוניי ביום העצמאות, 2018. רויטרס
מחזיק בסמכות אבסולוטית. סולטן ברוניי/רויטרס

בצ'לט דחקה בברוניי לשמור על הימנעותה מביצוע עונשי מוות, שהאחרון בהם יושם ב-1957 על אף שנותר בספר החוקים. היא הדגישה כי המשפט הבינלאומי מטיל הגבלות מחמירות מאוד על השימוש בעונש מוות, שיכול להיות תקף רק למקרי רצח והרג מכוון, ובתום הליך משפטי הוגן.

"אף בית משפט בעולם לא יכול לטעון שהוא פטור מטעויות, ויש ראיות לכך שעונש המוות מייושם באופן לא פרופורציונלי על אנשים מוחלשים ממילא, ויש סכנה רבה לחוסר צדק", אמרה הנציבה. "אני קוראת לברוניי לשמור על ההקפאה בפועל של השימוש בעונש מוות".

הנציבה גם הזהירה כי החוקים החדשים יכולים לעודד אלימות ואפליה על בסיס מגדרי, נטייה מינית ודתית. "על כל חקיקה המבוססת על דת שלא לפגוע בזכויות אדם, לרבות זכויותיהם של הרוב הדתי, כמו גם של מיעוטים דתיים ושל לא מאמינים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully