וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענישה של ימי הביניים": ההומואים בברוניי יורדים למחתרת

עם כניסתם לתוקף של חוקי השריעה החדשים, שלפיהם דינם של הומואים הוא מוות בסקילה, החשש בקרב הקהילה גדל. "אתה מבין שהשכנים או המשפחה שלך חושבים שאתה לא בן אדם"

צילום: מתוך הטוויטר של , ET CANADA, עריכה: טל רזניק

חוקי השריעה החדשים והנוקשים בברוניי נכנסו היום (רביעי) לתוקף חרף הלחץ הבינלאומי על הסולטנות הקטנה לחזור בה מהחקיקה שבמסגרתה העונש על יחסים חד-מיניים הוא מוות בסקילה. הסולטן X , שמחזיק בכל תפקידי המפתח, אמר הבוקר כי הוא רוצה "לראות את לימודי האסלאם במדינה הזו מתחזקים", מבלי להתייחס מפורשות לחוקים החדשים.

יחסים בין בני אותו המין כבר היו מחוץ לחוק במדינה המוסלמית הקטנה, והעונש עליהם היו עד עשר שנות מאסר, אולם החוקים החדשים עוררו הלם וחרדה בקרב הקהילה הגאה. "אתה קם בבוקר ומבין שהשכנים שלך, המשפחה שלך או אפילו גברת זקנה נחמדה המוכרת סרטנים בצד הרחוב לא חושבים שאתה לא בן אדם או שזה בסדר לסקול אותך", אמר בעילום שם אחד מחברי הקהילה לרשת BBC.

שאהיראן אס שאהיראן, עובד ממשלה לשעבר בן ה-40, המחפש מקלט בקנדה, סיפר כי השלכות החוקים החדשים כבר מורגשות בברוניי. הוא נמלט מהמדינה אחרי שהואשם בהמרדה בעקבות פוסט בפייסבוק נגד הממשלה. הוא סיפר אנשים "מפחדים" ושבקהילה הגאה, שמעולם לא התנהלה בפתיחות, אפילו לא מעזים להשתמש עוד באפליקציית ההיכרויות "גריינדר". לדבריו, החשש הוא ששוטרים ישתמשו באפליקציה כדי לתפוס הומואים.

סולטן ברוניי בחגיגות 50 שנה לשלטונו, אוקטובר 2017. רויטרס
"רוצה לראות את לימודי האסלאם מתחזקים". סולטן ברוניי, 2017 (צילום: רויטרס)/רויטרס

מישהו אחר הביע תקווה שהחוקים לא ייאכפו בצורה נוקשה במיוחד. "בכנות, אני לא מפחד יותר מדי מאחר שהממשלה הרבה פעמים מבלפת עם איומים בענישה קשה, אבל זה עדיין קורה ויכול לקרות", אמר אותו אדם, ששמר על עילום שם. מאז 1957 לא אכפה ברוניי את עונש המוות.

אזרח אחר, שהוא אינו הומו אך הוא התנער מאסלאם, אמר כי הוא מפחד מיישום החוקים החדשים. "אנחנו, האזרחים הרגילים, לא יכולים לעצור את יישום חוקי השריעה", אמר הצעיר, בן 23, שסירב להזדהות בשמו. "עשויים לגזור עליי עונש מוות על כפירה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אלן דג'נרס קוראת להחרים את המלונות שבבעלות ברוניי

ברוניי, ששוכנת באי בורנאו, נהנית מיצוא נפט וגז המעשירים את קופתה. הסולטן בן ה-72 מחזיק בבעלתו חלק מהמלונות המפוארים ביותר בעולם, ובעקבות זאת יצאו בימים האחרונים קריאות במערב להחרים את המלונות בשל רדיפת קהילת הלהט"ב. ליוזמה הצטרפו גם סלבריטאים בולטים, כמו ג'ורג' קלוני, ואלטון ג'ון ואלן דג'נרס, חברי הקהילה.

כשני שלישים מ-420 אלף התושבים במדינה, שרוב אזרחיה הם מלאים מבחינה אתנית, הם מוסלמים. המדינה מסבסדת רבים מהשירותים הציבוריים והתושבים אפילו לא צריכים לשלם מסים.

עם זאת, ייתכן שיישום החוקים נובע להיחלשות הכלכלה והרצון של הסולטנות להימנע מאי-שקט בעתיד דרך העצמת הגורמים השמרניים בסולטנות. אפשרות נוספת היא שברוניי סברה שהמהלך לא יזכה לתשומת לב רבה מדי, כשפרסמה את עדכון החוק הפלילי באתר התובע הכללי בדצמבר. השינוי התגלה רק בחודש שעבר, ולא הייתה הכרזה פומבית רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully