וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון של אינדונזיה נדקר על ידי תומך דאעש

10.10.2019 / 15:04

וירנטו פונה לבית החולים, שם הוא נותח ומצבו מוגדר יציב. הרשויות אמרו כי התוקף זוהה כתומך הארגון הקיצוני. המדינה מוסלמית הגדולה ביותר בעולם נאבקת בהתחזקות מחודשת של ארגונים קיצוניים, ומאות נעצרו מתחילת השנה

עריכה: עמית שמחה

שר הביטחון של אינדונזיה, וירנטו, נדקר היום (חמישי) על ידי תומך ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמרו הרשויות במדינה. השר, שהוא הפוליטיקאי הבכיר ביותר שמותקף במדינה זה כמה שנים, עבר ניתוח בשלי פציעתו.

אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, חווה התחזקות מחודשת של ארגונים קיצוניים בשטחה. מתחילת השנה, נעצרו מאות חשודים במסגרת חוקים חדשים ונוקשים למאבק בטרור.

בתיעוד ששודר בטלוויזיה נראה השר צונח לקרקע ליד מכוניתו לאחר הפיגוע בפנדגלנג שבמחוז באנטן, מערבית לבירת ג'קרטה באי ג'אווה. בצילום של המשטרה נראה וירנטו, גנרל לשעבר, מפונה אלונקה לבית חולים סמוך. מנהל בית החולים אמר כי השר ספג שני פצעים בבטנו. טומסי טוהיר, מפקד משטרת בנטן, אמר מוקדם יותר כי השר נמצא בהכרה ותיאר את מצבו כיציב, לפני שהוטס לג'קרטה במסוק להמשך טיפול.

השר לביטחון הפנים של אינדונזיה אחרי שנדקר, 10 באוקטובר 2019. רויטרס
השר אחרי שהותקף בדקירות, היום/רויטרס

הנשיא ג'וקו ווידודו אמר כי יש לשפר את הביטחון במדינה ולפרק את הרשת שמאחורי הפיגוע."הוריתי למפקד המשטרה ולראש המודיעין, בתמיכת הצבא האינדונזי, לחקור לעומק ולהעניש את העבריינים", אמר ווידודו לכתבים לאחר שביקר את השר בבית החולים הצבאי בג'קרטה, שם עבר וירנטו ניתוח.

המשטרה עצרה גבר ואישה, שלדעתם היו בני זוג, ותפסה כלי נשק חדים שהם נשאו, כולל סכינים וזוג מספריים. השר היה באזור כדי לפתוח בניין חדש באוניברסיטה, ואנשים עמדו בתור כדי ללחוץ את ידו ולהצטלם עמו, לפני שנדקר.השוטרים ריתקו את החשוד, שהיה לבוש בחולצה שחורה ובמכנסיים בהירים, לקרקע. דובר המשטרה הלאומית, דדי פרסייטו, אמר כי הוא ככל הנראה נחשף לאידיאולוגיה של דאעש. האישה עדיין נמצאת בחקירה.

וירנטו, בן 72, משמש בתפקידו בממשלו של וידודו מאז 2016. הוא נחשב חלק ממשל "הסדר החדש" של הרודן לשעבר סוהראטו, שנתן מקום רב לצבא ודיכא את מתנגדיו. מינויו עורר ביקורת מארגוני זכויות אדם, בשל מעורבותו בתור מפקד הצבא בדיכוי התקוממות מזוינת במזרח טימור. הוא הואשם על ידי טריבונל של האו"ם במעורבות בשפיכות הדמים, שגבתה את חייהם של כאלף איש, לקראת משאל העם על עצמאות מזרח טימור ב-1999. הוא מכחיש זאת.

הממשלה מנסה להדק את חוקי הביטחון שלה אחרי סדרת פיגועים שביצע ג'מיעאה אנסר דוולה (JAD), ארגון המזוהה עם דאעש בעיר סורבאיה בשנה שעברה. יותר מ-30 בני אדם נהרגו.

עוד בוואלה!

מהומות בבירת אינדונזיה אחרי ההכרזה על ניצחון הנשיא בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו, 10 באוקטובר 2019. רויטרס
קרא לפרק את רשת הטרור שאחראית לפיגוע. הנשיא, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully