וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בבירת אינדונזיה אחרי ההכרזה על ניצחון הנשיא בבחירות

מושל ג'קרטה אמר כי לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד 200 נפצעו בעימותים בין תומכי האופוזיציה לכוחות הביטחון, שמכחישים כי ירו כדורים חיים. הרשויות הגבילו את הגישה לרשתות החברתיות, וארה"ב ואוסטרליה פרסמו אזהרות לאזרחיהן. "הייתה הונאה גדולה בבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

לפחות שישה בני אדם נהרגו ויותר מ-200 נפצעו במהומות בבירת אינדונזיה, שפרצו במחאה של תומכי האופוזיציה נגד ניצחונו של הנשיא ג'וקו וידודו בבחירות - כך אמר היום (שני) מושל ג'קרטה. המשטרה אמרה כי היא חוקרת את הדיווחים על מקרי המוות, אך הכחישה כי היא ירתה בכדורים חיים בהמון. 69 איש נעצרו, והרשויות הגבילו את הגישה לרשתות החברתיות.

המפגינים הציתו דוכני שווקים ומכוניות והשליכו אבנים וירו זיקוקים על כוחות הביטחון שהורו להם להתפזר וניסו לפרק את ההפגנות בגז מדמיע ובתותחי מים. דובר המשטרה, מוחמד איקבאל, אמר כי מעשי האלימות לא היו ספונטניים, אלא תוכננו על ידי "פרובוקטורים". הוא לא פירט כמה נפגעים היו במהומות.

בעקבות מעשי האלימות, שגרירויות ארצות הברית ואוסטרליה פרסמו אזהרות לאזרחיהן. המפגינים גם חסמו כבישים בחלקים מהעיר, כשכמה קניונים, בתי עסק ובתי ספר היו סגורים.

מהומות באינדונזיה , 22.5.2019. רויטרס
30 אלף אנשי אבטחה נפרסו ברחובות. מפגינים בג'קרטה, היום/רויטרס

אתמול הוכרז וידודו כמנצח בבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-17 באפריל, שבהן התמודד מול גנרל לשעבר על כהונה שנייה. יריבו אמר כי הוא יערער על התוצאות והזהיר כי טענותיו לזיופים נרחבים עשויות להביא למהומות ברחובות. ועדת הבחירות דחתה את טענותיו, אך רבים מתומכיו של מנהיג האופוזיציה משוכנעים שהייתה הטיה בבחירות במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם.

"אני צריך לתמוך בריבונות של הרפובליקה של אינדונזיה - הייתה הונאה מאסיבית בבחירות האלו" אמר פוג'י אסטוטי בן ה-42, אחד מתומכי האופוזיציה, לסוכנות הידיעות הצרפתית בעצרת במרכז ג'קרטה. אלפים הפגינו אתמול בסמוך למשרדי סוכנות הפיקוח על הבחירות, שעליה גוננו עשרות אנשי ביטחון. כ-30 אלף אנשי ביטחון נשלחו לרחבי הבירה בציפייה למהומות עם הכרזת התוצאות הרשמיות.

בתקופה האחרונה גם נעצרו כמה מבעלי בריתו של הגנרל לשעבר סוביאנטו, כולל מפקד לשעבר של הכוחות המיוחדים שהואשם בהברחת כלי נשק למפגינים. מנגד, תומכיו של הנשיא יצאו בקריאות ברשתות החברתיות לעצור את סוביאנטו.

המתיחות באינדונזיה, הדמוקרטיה השלישית בגודלה בעולם, גברה גם בעקבות מעצרם של עשרות תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשבוע שעבר. המשטרה אמרה כי הם תכננו ליצור כאוס דרך פיגועים בלב ההפגנות.

עוד באותו נושא

נשיא אינדונזיה הכריז ניצחון בבחירות, אך יריבו טוען לזיופים

לכתבה המלאה
מהומות באינדונזיה , 22.5.2019. רויטרס
מהומות באינדונזיה , 22.5.2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully