וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אינדונזיה הכריז ניצחון בבחירות, אך יריבו טוען לזיופים

18.4.2019 / 15:21

ג'וקו וידודו טוען כי הבטיח כהונה שנייה בת חמש שנים במדינה המוסלמית הגדולה בעולם על בסיס תוצאות המדגמים. "עוד חמש שנים", הכריז אחד העיתונים. ואולם, באופוזיציה אומרים כי יש בידיהם הוכחות לזיופים ומתכננים להפגין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו הכריז היום (חמישי) על ניצחון בבחירות לנשיאות, אולם גם יריבו טוען שהוא ניצח ולזיופים נגדו. תוצאות לא רשמיות המבוססות על מדגמים פרטיים שנאספו מהקלפיות בדמוקרטיה השלישית בגודלה בעולם הראו כי לווידודו יש יתרון נוח, עם 55% מהקולות, כ-10% יותר מיריבו, הגנרל לשעבר פראבוו סוביאנטו. המדגמים היו מדויקים בבחירות עבר, אולם התוצאות הרשמיות לא יוכרזו לפני 22 במאי.

הנשיא המכהן אמר כי הוא קיבל שיחות מ-22 מנהיגים בעולם, כולל ממלזיה ומטורקיה, והוא הזמין את יריבו להיפגש. הוא דחק בתומכיו להמתין לתוצאות הרשמיות שיאשרו את הניצחון שלו בכהונה שנייה.
בעיתון "ג'קרטה פוסט", היוצא לאור בשפה האנלית, הופיעה תמונתו של הנשיא בשער הראשי לצד הכותרת "עוד חמש שנים". גם בשווקים נרשמו עליות שערים עם הניצחון המסתמן של הנשיא המכהן, אולם אלו התמתנו בשעות אחר הצהריים.

עוד ידיעות מהעולם
אינדונזיה: לפחות 59 הרוגים בשיטפונות עזים באי פפואה
מחשש למעצר: המתאגרפת האיראנית הראשונה לא חוזרת הביתה

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו בג'קרטה, 18 באפריל 2019. AP
קיבל שיחה מארדואן. נשיא אינדונזיה וידודו, היום/AP

במסיבת עיתונאים מקבילה, שכונסה דקות אחרי שהנשיא הכריז ניצחון, פראבוו סוביאנטו אמר נראה נחוש ואמר כי אנשיו אספו עדויות לזיופים. הוא טען שזכה ב-62% מהקולות, בהתאם למדגמים פנימיים. זהו תסריט דומה למה שהתרחש ב-2014, כשגם אז הכריז פראבוו על ניצחון לפני שבית המשפט החוקתי דחה את עתירתו. דובר מטעמו אמר כי הוא יפנה שוב לבית המשפט החוקתי אם ועדת הבחירות תאשר את ניצחונו של וידודו.

על אף הפער המוצק שממנו נהנה וידודו, שיקשה על האופוזיציה לטעון שהבחירות נגנבו מידיה, תומכיו האסלאמיסטים של פראבוו מתכננים להפגין ברחובות. בעבר הצליחו ארגונים אסלאמיסטיים במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם להוציא עשרות אלפי אנשים להפגנות ענק. המשטרה הזהירה כי תפעיל יד קשה במקרה שהמחאה של האופוזיציה תשבש את הביטחון בבירה ג'קרטה, שם הם מתכננים לצעוד מחר אחרי תפילות יום השישי.

עוד באותו נושא

800 אלף קלפיות ב-17 אלף איים: אינדונזיה נערכת לבחירות המורכבות בעולם

לכתבה המלאה
פראבוו סוביאנטו מכריז ניצחון בבחירות לנשיאות אינדונזיה בפני תומכיו בבירה ג'קרטה, 18 באפריל 2019. רויטרס
תומכיו יפגינו ברחבי הבירה. פראבוו סוביאנטו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully