וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 אלף קלפיות ב-17 אלף איים: אינדונזיה נערכת לבחירות המורכבות בעולם

המדינה המוסלמית הגדולה ביותר עומדת בפני יום בחירות מאתגר במיוחד, שבו 192 מיליון איש יצטרכו להכריע במשך שש שעות בלבד מי יהיה נשיא המדינה וכ-20 אלף נושאי משרות אחרות. הנשיא המכהן מתמודד מול גנרל לשעבר והקולות יועברו דרך כלי טיס, שיט ואפילו ברגל

צילום: רויטרס

אינדונזיה תקיים ביום רביעי בחירות כלליות, בהליך המורכב ביותר בעולם. הבחירות בהודו אמנם כוללות הרבה יותר מצביעים, אך הן נערכות על פני שישה שבועות, ואילו במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם הן יתקיימו במשך יממה אחת בלבד, ב-17 אלף איים שונים.

192.8 מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה, כשמחציתם הם בני 40 ומטה, מה שהופך אותה לדמוקרטיה השלישית בגודלה בעולם מבחינת מספר מצביעים, אחרי הודו וארצות הברית. בפעם הראשונה, אינדונזיה גם תקיים את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט באותו היום. במשך שש שעות בלבד, יצטרכו הבוחרים להצביע ב-809,500 קלפיות ולהכריע בין 250 אלף מועמדים המתמודדים על 20,538 מושבים בחמש דרגות ממשל שונות.

המועמדים הבולטים הם הנשיא המכהן, ג'וקו וידודו, המכונה "ג'וקווי", איש עסקים לשעבר מהאי ג'אווה, שרץ לקדנציה שנייה עם איש הדת מרוף אמין בן ה-76, במטרה למשוך קולות שמרניים.

יריבו העיקרי הוא פראבוו סוביאנטו, מפקד לשעבר של הכוחות המיוחדים ולאומן נלהב, ובנו של השליט לשעבר סוהרטו. הוא חבר לסנדיאגה אונו, בנקאי אמיד שהיה לתקופה קצרה סגן המושל של ג'קרטה הבירה. זהו למעשה קרב חוזר בין השניים, אחרי שב-2014 ניצח וידודו בפער של 6%.

נשיא אינדונזיה המתמודד על התפקיד שוב ואשתו בסלפי עם תומכיהם. רויטרס
נשיא אינדונזיה ואשתו בסלפי עם תומכיו/רויטרס

כל האזרחים בני 17 ומעלה המחזיקים בתעודת זהות אלקטרונית יכולים להצביע, וכך גם זוגות נשואים צעירים יותר - החוק מאפשר לנערות להינשא כבר בגיל 16. היחידים שאינם מורשים להצביע בבחירות הם אנשי משטרה וצבא, המחויבים להיות ניטרליים על פי החוק בדמוקרטיה הצעירה והשברירית.

הדרישה בתעודות זהות אלקטרוניות פוסלת תושבים החיים באזורים מבודדים או לא מפותחים - בפפואה, המחוז המזרחי ביותר של אינדונזיה, למחצית מבעלי זכות הבחירה אין תעודת זהות אלקטרונית. באזורים אחרים, כ-1.6 מיליון חברי קבוצות ילידיות לא יוכלו להצביע מסיבות דומות.
באופן ייחודי, בחלק מהאזורים ההרריים בפפואה, בכמה שבטים מייפים את כוחו של המנהיג המקומי כדי שיצביע עבור הכלל. הפתקים מוכנסים ל"נוקן", תיק מסורתי, וראש הקהילה מצביעה בשמה.

פתקי ההצבעה מהאזורים המבודדים ביותר של אינדונזיה מועברים דרך מטוסים, כלי שיט, סוסים ואפילו ברגל. בשבוע שעבר, ספינה שנשאה 26 שקי הצבעה טבעה בדרך לנטונה, אזור המורכב מכמה מאות איים בים סין הדרומי אחרי שהיא פגעה בשונית אלמוגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פקיד מכין חומרי בחירות לנשיאות המדינה בג'קרטה, אינדונזיה, 15 באפריל 2019.. רויטרס
הכנות לבחירות בבירה ג'קרטה, היום/רויטרס

יש גם חשש מזיופים ברשימות בעלי זכות ההצבעה, כשהאופוזיציה טוענת של-17 מיליון בוחרים יש שלושה תאריכי לידה זהים, ואילו אחרים רשומים כמי שנולדו במאה הראשונה. ועדת הבחירות בוחנת את הטענות, דומות לאלו שנדחו על ידי בית המשפט החוקתי ב-2014.

למרות זאת, הבחירות באינדונזיה נתפסות כיחסית חופשיות והוגנות, ומערכת הבחירות נתפסת כ"חגיגה דמוקרטית". בקלפיות יהיו פזורים משקיפים מ-33 מדינות ורבים מהתושבים נשארו בקלפיות בבחירות הקודמות כדי לצפות בספירה.

(עדכון ראשון 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully