וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על יחסי מין מחוץ לנישואים: שישה זוגות הולקו בפומבי

בחבל אצ'ה שבאינדונזיה, האוכף את חוקי השריעה, הענישו 12 איש שנתפסו בפשיטה על מלון בהצלפות בציבור. שתיים מהנשים לא הצליחו ללכת ופונו מהמקום. "זה לא כל כך כואב, הבושה גרועה יותר", אמר בכיר ברשויות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שישה זוגות ספגו אתמול (שני) מלקות בפומבי במחוז אצ'ה שבאינדונזיה בשל יחסים מחוץ לנישואים. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, לפחות שתי נשים לא הצליחו ללכת אחרי העונש הקשה. אצ'ה, שבקצה האי סומטרה, הוא האזור היחיד במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם שנוהג על פי ההלכה האסלאמית. הלקאות הן צורת ענישה נפוצה על מגוון של עבירות, כולל הימורים, שתיית אלכוהול ויחסים חד-מיניים.

12 האנשים שהולקו נעצרו בסוף השנה שעברה במהלך פשיטה על מלון בבירת החבל בנדה אצ'ה. ארבעה הולקו שבע פעמים בשל קיום יחסים עם בן המין השני מבלי שהיו נשואים. האחרים, שאותרו בתנוחות מביכות יותר, קיבלו בן 17 ל-25 מלקות בשל יחסים אינטימיים מחוץ לנישואים. כולם ריצו כמה חודשי מאסר לפני שהולקו בפומבי.

לקריאה נוספת על הנושא
"מפרים את הסדר הציבורי": עיר באינדונזיה תקנוס תושבים להט"בים
אינדונזיה: גברים נתפסו מקיימים יחסי מין - והולקו בפומבי

הולקו בפומבי
תיעוד: שישה זוגות ספגו מלקות בפומבי במחוז 
אצ'ה שבאינדונזיה בשל יחסים מחוץ לנישואים. רויטרס
הזוגות נתפסו "על חם" במלון. אחת הנשים אחרי ההלקאה, אתמול/רויטרס

חלק מהנשים בכו כשקצין ממשטרת הדת הצליף בהן, ולפחות שתיים מהן נישאו מהמקום על ידי שוטרים. בקהל נכחו עשרות צופים ועיתונאים, ששמרו על דממה. חלקם נרתעו מעת לעת בזמן ההצלפות, בזמן שאחרים תיעדו את האירוע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הלקאה פומבית לגבר שהורשע ביחסים חד-מיניים בחבל אצ'ה, אינדונזיה, 23 במאי 2017. AP
הלקאה פומבית לגבר שהורשע ביחסים חד-מיניים, 2017/AP

ארגוני זכויות אדם מגנים את ההלקאות הפומביות כצורת ענישה אכזרית, וגם נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו קרא להפסיק זאת. עם זאת, יש לכך תמיכה נרחבת בקרב אוכלוסיית החבל, שכ-98% מחמשת מיליון תושביו הם מוסלמים.

"החוק נועד להרתיע לא רק את מי שביצע את העבירה, אלא גם את הצופים", אמר מרוואן, ראש הסוכנות לאכיפת הסדר הציבורי. "הכאב של ההצלפות הוא לא כל כך נורא, המבוכה גרועה יותר".

אצ'ה החילה את השריעה אחרי שקיבלה מעמד מיוחד ב-2001, כחלק מהסכם לסיום התקוממות ממושכת של בדלנים. בדצמבר, שני גברים שנתפסו מקיימים יחסי מין עם קטינות הולקו מאה פעמים כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully