וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: גברים נתפסו מקיימים יחסי מין - והולקו בפומבי

23.5.2017 / 16:15

שני גברים נעצרו בידי תושבים מקומיים שפרצו לדירתם בחבל אצ'ה, המחוז היחיד במדינה המוסלמית הגדולה בעולם שבו נהוגה השריעה. כל אחד קיבל 83 מכות, לקול צהלת הקהל. "צריך לעצור את הווירוס"

הלקאה פומבית לגבר שהורשע ביחסים חד-מיניים בחבל אצ'ה, אינדונזיה, 23 במאי 2017. AP
הנידונים לעונש נאנקו מכאבים. ההלקאה/AP

שני גברים במחוז אצ'ה באינדונזיה הולקו היום (שלישי) עשרות פעמים בפומבי בשל יחסים חד-מיניים, עונש שניתן כחלק מהחרפה ברדיפה אחרי הקהילה הגאה ומתואר בידי פעילי זכויות אדם כ"עינוי מימי הביניים". מאות אנשים נאספו בחצר של מסגד כדי לצפות בהלקאה, הראשונה שהושתה על קיום יחסי מין חד-מיניים באצ'ה, המחוז היחיד באינדונזיה שבו נהוגה ההלכה האסלאמית.

שני הגברים, בני 20 ו-23, נעצרו בחודש מרץ, אחרי ששכניהם בבירת המחוז, בנדה אצ'ה, חשדו כי הם מקיימים יחסי מין ופרצו לדירתם. בית משפט שרעי גזר בשבוע שעבר 85 מלקות על כל אחד מהם, אך בשל מעצרם הוא העונש הופחת ל-83 מלקות. ארבעה זוגות אחרים הולקו היום בשל יחסי מין שקיימו מחוץ לנישואים, אולם העונש שנגזר עליהם היה מופחת יותר.

הקהל הריע בזמן ההצלפות שפגעו בגבם של הגברים, שנאנקו מכאב. צוות של חמישה גברים ביצע את העונש, שהתחלפו בתפקידם בכל 20 מכות באחד הגברים ואחרי 40 מכות בגבר השני.

לקריאה נוספת בנושא
אינדונזיה: המושל ש"ביזה את האסלאם" - ייכנס לשנתיים לכלא

נשים צופות בהלקאת זוג הומואים בחבל אצ'ה, אינדונזיה, 23 במאי 2017. AP
נשים צופות בטקס ההלקאה/AP

פרט לאצ'ה, אין איסור על יחסים חד-מיניים בשאר שטחה של אינדונזיה, אולם קהילת הלהט"ב במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם נמצאת תחת מתקפה בשנה האחרונה. פוליטיקאים ואנשי דת קיצוניים הגבירו את התבטאויותיהם נגד הקהילה, ובית המשפט העליון במדינה דן באיסור על יחסים חד-מיניים ועל יחסי מין מחוץ לנישואים.

ארגון משמר זכויות האדם שמושבו בניו יורק גינה את העונש ומסר כי הלקאה פומבית מוגדרת צורה של עינוי תחת החוק הבינלאומי. הוא הפציר בנשיא ג'וקו ווידודו להתערב.

סרוג'יני מוטיה אירפן, סטודנטית שצפתה בהלקאה, אמרה כי היא נחוצה כדי להרתיע. "מה שהם עשו זה כמו וירוס, שיכול לפגוע במוסר של החברה. העונש הפומבי הזה הוא ניסיון לעצור את התפשטות הווירוס לקהילות אחרות באצ'ה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully