וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למעצר: המתאגרפת האיראנית הראשונה לא חוזרת הביתה

18.4.2019 / 14:45

סדאף חאדם השתתפה בקרב בצרפת והייתה אמורה לחזור לטהראן, אך נציג מטעמה אמר כי הרשויות הוציאו צו מעצר נגדה ונגד מי שארגן את התחרות. באיראן, שמאפשרת לנשים להתחרות רק בלבוש חיג'אב, מכחישים: הקרב - אירוע פרטי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המתאגרפת המקצוענית הראשונה של איראן ביטלה את חזרתה המתוכננת לארצה אחרי שהרשויות הוציאו צו מעצר נגדה - כך אמר אתמול (רביעי) נציג מטעמה, בעוד שהרשויות בטהראן מכחישות.

סדאף חאדם הביסה את יריבתה הצרפתייה אן שובין בתחרות שהתקיימה במערב צרפת ביום שבת. נציגיה אמרו לרויטרס כי הרשויות הוציאו צו מעצר נגדה ונגד מארגן התחרות מהיאר מונשיפור, אלוף אגרוף לשעבר שקיבל אזרחות צרפתית. הוא ארגן את הקרב אחרי שמולדתו פתחה את הדלת לאגרוף נשים. השניים תכננו לחזור לאיראן במהלך השבוע.

חוסיין סורי, ראש פדרציית האגרוף של איראן, הכחיש כי חאדם תיעצר ואמר כי אלו ספקולציות של "כלי תקשורת הקשורים לערב הסעודית". הוא אמר כי היא לא חברה באיגוד האגרוף של איראן, ולכן כל מעשיה הם פרטיים.

הרפובליקה האסלאמית מגבילה את השתתפותן של נשים באירועי ספורט, על אף שבשנים האחרונות השלטונות החלו לשחרר את הרסן בשל לחץ ציבורי. עתה על נשים מותר להירשם כמתאגרפות, בתנאי שהן מאומנות על ידי נשים וחובשות כיסוי ראש בעת התחרות. עד היום, לא היו קרבות אגרוף של נשים באיראן.

משרד החוץ של איראן טרם הגיב על המקרה, וגם חאדם או מונשיפור לא התייחסו לדברים. היחסים בין איראן לצרפת התדרדרו בתקופה האחרונה, ובשבוע שעבר זעמו בטהראן על דברים שאמר השגריר הצרפתי בארצות הברית על תכנית הגרעין של איראן.

השיטפונות באיראן גרמו לנזק של 2.2 מיליארד דולר
"האישה מרחוב המהפכה", סמל מחאת הרעלה, קיבלה חנינה מחמינאי
לא מעט בגלל איראן: מספר ההוצאות להורג בעולם ירד בשליש

המתאגרפת האיראנית סדאף חאדם בקרב בצרפת, 13 באפריל 2019. רויטרס
חאדם בתחרות בצרפת, שבת/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully