וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האישה מרחוב המהפכה", סמל מחאת הרעלה, קיבלה חנינה מחמינאי

14.4.2019 / 20:54

וידא מווחד התפרסמה כשהסירה את כיסוי הראש שלה ונופפה בו בפומבי בטהראן, ולפי עורכת דינה היא נשלחה לשנת מאסר. עם זאת, המנהיג העליון של איראן המתיק את עונשה, ועתה היא ממתינה לשחרורה

עריכה: טל רזניק

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי העניק חנינה לאישה שהסירה את הרעלה שלה במחאה על חוקי הרפובליקה האסלאמית, אחרי שנשלחה לשנת מאסר - כך אמרה היום (ראשון) עורכת דינה של וידא מווחד לסוכנות הידיעות אי-פי, שחשפה כי היא הורשעה בחודש שעבר בעידוד "שחיתות" הציבור. לדבריה, מווחד, שנעצרה בנובמבר, נמצאת ברשימת החנינה אך הפרוצדורות לשחרורה טרם הושלמו. הרשויות באיראן לא התייחסו באופן רשמי לנושא, אך חמינאי נוהג להעניק חנינות מעת לעת, בדרך כלל בזמן חגים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

מווחד בת ה-32 כונתה "האישה מרחוב המהפכה" והיא נעצרה לזמן קצר ב-2017, אחרי שהסירה את הרעלה שלה ונופפה בה באוויר בלב טהראן. תיעוד המחאה התפשט במהרה ברתשות החברתיות, והרשויות עצרו 29 נשים נוספות בשנה שעברה באשמה דומה. לפי הדיווחים, שלוש מהן נשלחו לשנתיים מאסר, ואילו אחרות ככל הנראה עזבו את איראן. ההליך המשפטי באיראן אינו שקוף ולעתים קרובות הכרעות הדין לא מפורסמות.

החוק באיראן דורש מנשים להתלבש בצניעות ולכסות את ראשיהן בציבור. אלו שמפרות את החוקים, בדרך כלל נשלחות לחודשיים מאסר או פחות מכך ונקנסות בכ-25 דולר. בשנה האחרונה החריף המשטר את הגישה שלו למחאות אלו, בטענה שהן חלק מקמפיין שאותו מנהלות מחוץ לאיראן קבוצות אופוזיציה ורשתות חברתיות.

אישה מניפה את כיסוי הראש שלה על מקל במהלך מחאה באחת מעריה של איראן, דצמבר 2017. צילום מסך
הסרטון שלה הופץ בהרחבה. מווחד מנופפת ברעלה, דצמבר 2017/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully