וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל מגובה של כמה קומות: פועל בן 40 נהרג באתר בנייה ברעננה

בתאונת העבודה הקטלנית השלישית השבוע, בלאל ערקאוי נפל מגובה באתר בנייה ברחוב קזן בעיר. מחקירה ראשונית של מפקחי הבטיחות עולה חשד להפרת צו בטיחות שניתן לאתר בשבוע שעבר. "העובדים באתר פעלו ללא מנהל עבודה, וכן נמצאו ליקויי בטיחות רבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפל אל מותו מגובה כמה קומות. בלאל ערקאוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלאל ערקאוי, פועל בן 31, מת היום (חמישי) לאחר שנפל מגובה באתר בנייה, ברחוב קזן ברעננה. צוות מד"א שהגיע למקום, נאלץ לקבוע את מותו של הפועל. ערקאוי, תושב נצרת ואב לשלושה, הוא ההרוג ה-68 בתאונות עבודה מתחילת השנה וה-36 בענף הבנייה.

מחקירה ראשונית של מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה עולה חשד להפרת צו בטיחות שניתן לאתר הבנייה של הקבלן ד. חייק בשבוע שעבר, האוסר על שימוש בפיגום עד לתיקונו המלא. עוד הוסיפו המפקחים כי "העובדים באתר פעלו ללא מנהל עבודה שפיקח במקום, וכן נמצאו באתר ליקויי בטיחות רבים, אשר בגינם האתר נסגר".

פרמדיק מד"א אלעד דרעי, שטיפל בפצוע סיפר: "הובילו אותנו לתוך אתר הבנייה שם ראינו גבר כבן 40 שוכב על הקרקע. סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של מספר קומות. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה רב מערכתית קשה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשבוע שעבר נאסר על שימוש בפיגום. אתר הבנייה ברעננה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, ישראל אסל, אמר כי "עצם העובדה שנהרג פועל באתר בנייה שבו הוציא מנהל הבטיחות בעבודה צו הפסקת עבודה מלמדת כי מבצעי העבודה כלל אינם מכבדים את צווי הבטיחות ואינם מתייחסים אליהם ברצינות. זאת מהסיבה הפשוטה שמעולם מנהל הבטיחות לא נקט סנקציות פליליות כנגד מפרי הצווים. גם מנהל הבטיחות בעצמו לא מייחס חשיבות לצווים שהוא מוציא וראיה היא שהוא מוכן לבטל צווי בטיחות מבלי לוודא קיום תיקון הליקויים בפועל".

עוד הוסיף אסל כי "חשוב לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מוציא מנהל הבטיחות צו בטיחות ולאחר מכן מתרחשת תאונה בגלל אותם הליקויים שנרשמו בצו. כך קרה במקרה של עלי חטיב שנהרג עקב נפילה מפיגום ובמקרה של סמיון חודוש שנהרג מנפילה מעגורן צריח שני עובדים אלו נהרגו עקב ליקויים שצוינו בצו הבטיחות אך מנהל הבטיחות לא טרח לוודא בפועל שהליקויים קונו. על מנת למנוע מצבים אלו על מנהל הבטיחות בעבודה להודיע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כל צווי הבטיחות כך שהרשות המקומית תפעיל את סמכותה לפי סעיף 236 לפקודת העיריות ותסגור את האתר בצו מנהלי".

עוד בוואלה!

כרמל מעודה שנאשמת בהתעללות בפעוטות בראש העין תשוחרר למעצר בית

לכתבה המלאה
פועל בשנות ה-40 נפל מאתר בנייה ברחוב קזן ברעננה. 10 באוקטובר 2019. סאמר מנסור, מד"א
זירת האירוע. רעננה, היום/מד"א, סאמר מנסור

אירוע זה מתווסף לשתי תאונות עבודה נוספות במהלך השבוע. בראשונה גבר בן 50 תושב חיפה נהרג בנפילה מגובה של חמש קומות במהלך עבודתו בבניין מגורים ברחוב קק"ל בקריית ביאליק. במקרה הנוסף, פועל בן 18 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה באתר בנייה ברהט.

(עדכון ראשון: 14:13)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הבנייה ברעננה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully