וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד שלוש שעות ודקר צעירה: אישום נגד המחבל מהפיגוע בצומת שילת

10.10.2019 / 13:47

נער בן 15 מאזור רמאללה נאשם בחבלה בכוונה מחמירה בנסיבות של מעשה טרור לאחר שבחודש שעבר דילג מעל גדר הגבול ונכנס שלא כדין לישראל. הוא חלף על פני שתי תחנות אוטובוס עד שהגיע לצומת מודיעין, שם הבחין בצעירה שסיימה את עבודתה ותקף אותה בסכין עם להב באורך 13 ס"מ

עריכה: שאול אדם

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד הנער בן ה-15, תושב הכפר אל-מידיה שבאזור רמאללה, החשוד בפיגוע בצומת מודיעין שבאזור שילת. על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, הנער יואשם בחבלה בכוונה מחמירה בנסיבות של מעשה טרור, החזקת סכין שלא כדין וכניסה לישראל בניגוד לחוק.

הפיגוע אירע ב-25 בספטמבר, אז לפי כתב האישום "גמלה בליבו ההחלטה לתקוף ולגרום חבלה חמורה ליהודי בפיגוע דקירה". הוא יצא מביתו כשברשותו סכין עם להב באורך 13 ס"מ, נכנס שלא כדין לישראל לאחר שדילג מעל גדר וצעד במשך כשלושה שעות כשהוא חולף על פני שתי תחנות אוטובוס שבהן לא שהה איש באותה העת.

זירת אירוע הדקירה בצומת שילת, 25.09.19. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת הדקירה בצומת מודיעין, בחודש שעבר/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

בסביבות השעה 15:40, הוא הבחין בצעירה בת 22 שהמתינה בתחנת אוטובוס בכביש 443 לכיוון מערב, לאחר שסיימה את עבודתה וביקשה להגיע לביתה באוטובוס. הנער התקרב לעברה ונעמד מאחוריה כדי לתקוף אותה, הניף בידו את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בכתף ימין וגרם לה לשבר בצלע. לאחר מכן, הוא נמלט מהמקום עד שנעצר על ידי כוחות צבא שדלקו אחריו.

תיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, בשילוב עדויות מסביבת הפצועה, מעלים כי התנהלות שני החיילים שהגיעו ראשונים לזירת פיגוע הדקירה לא תואמת את הנחיות הצבא לטיפול באירוע חבלני. בסרטון ניתן לראות שלב אחר שלב את שאירע בשניות שלאחר דקירת הצעירה, אז ג'יפ של צה"ל עצר בתחנת האוטובוס הסמוכה לזירת הפיגוע, וממנו ירדו שני חיילים. בתיעוד נראה כי השניים מהלכים באזור זירת הפיגוע, אך לא פותחים במרדף אחרי המחבל שהיה במנוסה מהמקום.

למרות המרחק מזירת הפיגוע, הבחינו השוטרים מרחוק בהתרחשות חשודה, עצרו בתחנה ומיד פתחו בריצה לכיוון המחבל. לפי העדויות בשטח, לוחמי מג"ב ירו ירייה אחת באוויר והביאו למעצרו. בסביבתה של פצועת הפיגוע סיפרו כי בשיחות עמה תיארה כיצד למרות שחשה מסוחררת לאחר הדקירה, היא אמרה שהבחינה שהג'יפ הצה"לי הוא שהגיע ראשון לשטח, אך החיילים לא רדפו אחרי המחבל ולא ניגשו אליה, ואילו לוחמי מג"ב הם אלו שסייעו לה. מדובר צה"ל נמסר: "הנושא נמצא בתחקיר".

עוד בוואלה!

הפיגוע בשילת: המחבל רץ לעבר הצומת, החיילים לא חתרו למגע

לכתבה המלאה
הסכין ששימשה את המחבל באירוע הדקירה בצומת שילת, 25.09.19. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הסכין ששימשה את המחבל/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully