וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בשילת: המחבל רץ לעבר הצומת, החיילים לא חתרו למגע

7.10.2019 / 22:34

לוואלה! NEWS נודע כי האופן שבו פעלו חיילי צה"ל לאחר דקירת הצעירה ליד מודיעין מעלה שאלות קשות. בתיעוד מהזירה נראה הג'יפ הצבאי מגיע לזירה כמה שניות לאחר הפיגוע, אך הלוחמים לא רדפו אחר המחבל שנמלט. מי שעצרו אותו היו לוחמי מג"ב. צה"ל: פעלו כמצופה מהן

עריכה: שאול אדם

תיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS בשילוב עדויות מסביבת הפצועה, מעלים כי התנהלות שני החיילים שהגיעו ראשונים לזירת פיגוע הדקירה בצומת מודיעין מערב שבאזור שילת לפני כשבועיים לא תואמת את הנחיות הצבא לטיפול באירוע חבלני. בסרטון ניתן לראות שלב אחר שלב את שאירע בשניות שלאחר דקירת הצעירה בת ה-22 ליד מודיעין, ומצפייה בתמונות עולות שאלות קשות על אודות האופן שבו פעלו החיילים בשטח.

בסרטון נראה כי לאחר שהמחבל, נער בן 15, תושב הכפר אל-מידיה שבאזור רמאללה, דקר את הצעירה הישראלית בצווארה, היא החלה להימלט. המחבל רץ בעקבות הפצועה והמשיך אל תוך הצומת. שניות בודדות לאחר הדקירה, ג'יפ של צה"ל עצר בתחנת האוטובוס הסמוכה לזירת הפיגוע, וממנו ירדו שני חיילים. בתיעוד נראה כי השניים מהלכים באזור זירת הפיגוע, אך לא פותחים במרדף אחרי המחבל שהיה במנוסה מהמקום.

שניות ספורות אחר כך חלף בצומת ג'יפ של מג"ב שלא היה בפעילות מבצעית. למרות המרחק מזירת הפיגוע, הבחינו השוטרים מרחוק בהתרחשות חשודה, עצרו בתחנה ומיד פתחו בריצה לכיוון המחבל. בתיעוד נראים שני החיילים רצים לכיוון הלוחמים, אך הם כבר החלו לרדוף אחר המחבל ולחפש את הפצועה. לפי העדויות בשטח, לוחמי מג"ב ירו ירייה אחת באוויר והביאו למעצרו.

פיגוע דקירה בכביש 433: פלסטיני בן 15 תושב הכפר מדיה, דקר ופצע אישה בת 22, תושבת מודיעין עילית. אתר רשמי
המחבל נמלט מזירת הפיגוע בצומת מודיעין מערב/אתר רשמי

בסביבתה של פצועת הפיגוע סיפרו כי בשיחות עמה תיארה כיצד למרות שחשה מסוחררת לאחר הדקירה, היא אמרה שהבחינה שהג'יפ הצה"לי הוא שהגיע ראשון לשטח, אך החיילים לא רדפו אחרי המחבל ולא ניגשו אליה, ואילו לוחמי מג"ב הם אלו שסייעו לה. הפצועה שוחררה לביתה לאחר אשפוז בן יומיים ובימים אלו ממשיכה בתהליך ההחלמה בביתה.

עוד בוואלה!

החשד לרצח במוצא: בעלה של מיכל סלה אינו משתף פעולה בחקירתו

לכתבה המלאה
זירת אירוע הדקירה בצומת שילת, 25.09.19. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת הפיגוע בצומת מודיעין מערב, לפני שבועיים/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מוקדם יותר היום (שני) הודיעה המשטרה כי סיימה את חקירת הנער הדוקר. הפרקליטות הגישה נגדו הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. מהחקירה עלה כי "רכב צבאי שעמד בצומת ובו שני חיילים ניגשו לסייע לקורבן והחלו לרדוף אחר החשוד שנמלט מהמקום. כוח של משמר הגבול שחלף במקום הבחין בהתרחשות והחל לרדוף אחר החשוד תוך כדי ביצוע ירי באוויר, ולאחר מרדף רגלי קצר הצליחו לתפוס את החשוד ולעצור אותו".

מדובר צה"ל נמסר: "על פי ממצאי תחקיר האירוע עולה כי הלוחמות ביצעו את משימתן ופעלו כמצופה מהן".

(עדכון ראשון: 19:27)

הסכין ששימשה את המחבל באירוע הדקירה בצומת שילת, 25.09.19. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הסכין ששימשה את המחבל/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully