וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לייק בטוויטר: אזרחי טורקיה מחו נגד שגרירות ארה"ב

השגרירות אהבה ציוץ שבו נכתב כי הטורקים צריכים ללמוד להסתדר פוליטית בלי מנהיג המפלגה הלאומנית, שנהיה חולה לאחרונה. במפלגתו של ארדואן טענו כי "כמה אנשים המועסקים בשגרירות עושים מאמץ מיוחד לפגוע ביחסים בין שתי המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אזרחי טורקיה מחו היום (ראשון) לאחר ששגרירות ארצות הברית סימנה "לייק" על ציוץ בטוויטר שאמר כי טורקיה צריכה להיות מוכנה לעידן פוליטי בלי דבלט בהצ'לי, מנהיג המפלגה הלאומנית, שסבל מבעיות בריאותיות בשבועות האחרונים. המחלוקת מתרחשת בתקופה שבה היחסים בין בעלות ברית נאט"ו מתוחים בגלל איומיה של טורקיה בפלישה לצפון מזרח סוריה, לאחר שאנקרה האשימה את וושינגטון בדחיית המאמצים להקמת "אזור בטוח" יחד.

בהצ'לי הוא מנהיג מפלגת התנועה הלאומנית (MHP), בעלת בריתה של מפלגת ה-AK של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. שתי המפלגות נכנסו לבחירות לפרלמנט ולנשיאות בברית בשנה שעברה, שאיפשרו להשיג רוב בפרלמנט יחד. מפלגת AK אמרה בטוויטר כי המשתמש שפרסם את ההודעה היה מקושר לרשת של פתולה גולן, שלדברי אנקרה, תזמרה את ההפיכה בהפלה ביולי 2016.

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ודבלוט בהצ'לי, מנהיג המפלגה הלאומנית במדינה. 06 באוקטובר 2019.. AP
"שגרירות ארצות הברית צריכה לנסות להבין את טורקיה". הנשיא ארדואן ובהצ'לי/AP

עומר קליק, דובר מפלגת AK, אמר כי מחלקת המדינה והשגרירות האמריקנית נדרשות לחקור את הנושא, והתנצלות לא תספיק. "זה מראה שכמה אנשים המועסקים בשגרירות עושים מאמץ מיוחד לפגוע ביחסים בין שתי המדינות", אמר קליק בטוויטר. "שגרירות ארצות הברית צריכה לנסות להבין את טורקיה לא דרך אנשים שקשורים לארגוני טרור אלא דרך אנשים שיכולים לבצע ניתוח נכון". סמיח ילצין, סגן ראש ה- MHP, אמר בטוויטר בשעה מאוחרת בשבת כי בהצ'לי התאושש ממחלתו ויחזור לעבוד בשבוע הקרוב.

השגרירות פרסמה התנצלות בטוויטר בשלהי השבת. "מוקדם יותר היום חשבון הטוויטר שלנו בשגרירות" אהב הודעה בטעות. אנו מתחרטים על הטעות ומתנצלים על כל בלבול", נכתב.

היחסים בין בעלות ברית נאט"ו היו מתוחים בשנים האחרונות על מגוון סוגיות, כולל רכישת מערכות הגנה הרוסיות מפני טילי S-400 על ידי אנקרה, פערים במדיניות בסוריה ומעצרם של עובדי קונסוליה אמריקנים.

עוד בוואלה!

אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה נחקר בבית החולים

לכתבה המלאה
פתולה גולן, יריבו של נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן. 06 באוקטובר 2019. AP
ההודעה שפורסמה קשורה לרשת שלו. פתולה גולן, יריבו של ארדואן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully