וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות תוניסיה מוחזק במעצר - ויריבו החליט להקפיא את הקמפיין

קייס סעיד, פרופסור למשפטים שזכה בסיבוב הראשון, נענה לקריאות ל"שוויון הזדמנויות" בינו לבין נביל אל-קרווי, שחשוד בהלבנת הון וכלוא מאז אוגוסט. נשיא תוניסיה והקהילה הבינלאומית מזהירים מהשלכות קשות להליך הדמוקרטי במולדת "האביב הערבי" לאור המצב החריג

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

המועד לנשיאות תוניסיה קייס סעיד אמר אתמול (שבת) כי הוא משעה את הקמפיין שלו, במטרה שלא לזכות ביתרון לא הוגן על יריבו הכלוא, נביל אל-קרווי. "אני לא אנהל קמפיין מתוך שיקולים מוסריים, כדי להימנע מכל ספק לגבי ההליך ההוגן בין שני המועמדים", כתב בפייסבוק שלו.

סעיד, פרופסור למשפטים, זכה ברוב הקולות בסיבוב הראשון בבחירות שהתקיים ב-15 בספטמבר דרך קמפיין שצמח מהרחוב והתנהל בעיקר דרך הפייסבוק. הוא שמר על פרופיל נמוך אחרי ההצבעה ונמנע מכמה הופעות טלוויזיוניות.

יריבו אל-קרווי הוא איל תקשורת הנמצא בחקירה מאז 2017 בחשד להלבנת הון ועבירות מס. הוא נעצר ב-23 באוגוסט, כשבוע לפני תחילת הקמפיין לסיבוב הראשון. לקראת הסיבוב המכריע בשבוע הבא, נשיא המדינה, האו"ם, משקיפים בינלאומיים ופוליטיקאים רבים קראו ל"הזדמנות שווה" בין השניים. הנשיא הזמני מוחמד א-נאסר הזהיר ביום שישי כי מעצרו של אל-קווי הוא "מצב לא שגרתי, שעלול לגרום להשלכות חמורות ומסוכנות על ההליך האלקטורלי".

קייס סעיד, מועמד לנשיאות תוניסיה, אחרי הכרזת התוצאות בסיבוב הראשון בבחירות, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
ניהל קמפיין בעיקר דרך הפייסבוק. קייס סעיד, בחודש שעבר/רויטרס

אל-קרווי מאשים את יריביו הפוליטיים, בראשם חברי מפלגת א-נהדה האסלאמיסטית, בהפיכת המערכת המשפטית לכלי פוליטי. תומכיו העלו את האפשרות של ערעור על תוצאות הבחירות אם הוא לא ינצח.

עם זאת, יריבו הדגיש כי שוויון ההזדמנויות צריך לכלול את האמצעים העומדים בפני השניים, כשהוא מתייחס לאימפריית התקשורת של אל-קרווי שהתגייסה לקמפיין שלו. האחרון מנהל את הקמפיין שלו דרך "נסמה", תחנת הטלוויזיה הפרטית המובילה שהוא הקים, ודרך אשתו סלוואה סמוואי, שמעניקה ריאיונות לכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים.

הדרמה בבחירות לנשיאות דחקה הצדה את הבחירות לפרלמנט המתקיימות היום במדינה שבה נולד "האביב הערבי" ב-2011 לאחר הדחתו של הרודן זין אל-עאבדין בן עלי, שמת בגלות בערב הסעודית בחודש שעבר.

עוד בוואלה!

בגלות בסעודיה: מת רודן תוניסיה לשעבר בן עלי, שהדחתו הציתה את "האביב הערבי"

לכתבה המלאה
נביל אל-קרווי, מועמד לנשיאות תוניסיה, 2 באוגוסט 2019. רויטרס
טוען לרדיפה פוליטית. נביל אל-קרווי, אוגוסט/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully