וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: השופט זיכה נאשמים מרצח - ואז ירה בעצמו באולם

אחרי שהכריז כי אין מספיק ראיות כדי להרשיע חמישה מוסלמים ברצח, תקף השופט קנקורן פיאנצ'אנה את מערכת המשפט בשידור חי בפייסבוק ואז ירה בעצמו. הוא נותר בחיים, אך הוא הוציא ביקורת חריגה על הדרך שבה מורשעים חשודים בדרום המדינה, שבה מתנהלת התקוממות מוסלמית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שופט בתאילנד ירה בחזה שלו בפני אולם עמוס אנשים אחרי שזיכה כמה נאשמים מרצח ותקף את מערכת המשפט בממלכה, בנאום נרגש שנשא בשידור חי בפייסבוק. קנקורן פיאנצ'אנה, שופט בבית משפט ביאלה שבדרום תאילנד, שם מתנהלת התקוממות מוסלמית ארוכת שנים, זיכה ביום שישי חמישה גברים מוסלמים מרצח - ואז קרא לטיהור מערכת המשפט.

"צריך ראיות ברורות ואמינות כדי להעניש מישהו. כך שאם אתה לא בטוח, אל תעניש אותם", אמר השופט תוך שהוא משדר את דבריו דרך הטלפון שלו. "אני לא אומר שהחמישה לא ביצעו את הפשעים האלו, ייתכן שכן, אבל ההליך המשפטי צריך להיות שקוף ואמין. הענשת אנשים לא נכונים הופכת אותם לשעירים לעזאזל".

לאחר מכן נקטע השידור, אבל אחד הנוכחים אמר כי השופט ציטט שבועה משפטית מול דיוקנו של המלך הקודם, לפני שירה בעצמו בחזה. דובר מערכת המשפט אמר כי השופט לא נמצא בסכנת חיים, וכי הוא ירה בעצמו בשל "לחץ אישי", שאינו ברור כיצד נגרם. לדבריו, הנושא תחת חקירה. הדובר, סוריאן הונגבילאי, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ששום שופט לא הפר את הפרוטוקול בצורה דומה.

שופט בדרום תאילנד שזיכה נאשמים ברצח וירה בעצמו באולם בית המשפט. אתר רשמי
ירה בעצמו מול דיוקן המלך המנוח. השופט קנקורן/אתר רשמי

עורך דין שעבד עם החשודים אמר שהשופט קנקורן קבע שהראיות שהציגה התביעה לא היו מספיקות להרשעת הנאשמים, אך הם עדיין במעצר משום שלא ידוע אם יוגש ערעור על הזיכוי. מבקרי מערכת המשפט מאשימים אותה בהטיה לטובת העשירים ובעלי השררה, בעוד שאזרחים מהשורה סופגים עונשים כבדים על עבירות קלות, אולם ביקורת פנימית אינה קיימת למעשה.

יותר מ-7,000 בני אדם נהרגו ב-15 השנים שבהן מתחולל הסכסוך בדרום תאילנד, שבו רוב האוכלוסייה היא מלאית מוסלמית. אלפי חשודים נכלאו בחשד לקשרים עם הבדלנים, רבים מהם במסגרת חוקי חירום שהושתו באזור. עם זאת, ארגוני זכויות אדם מאשימים את כוחות הביטחון בודים אישומים נגד חשודים מוסלמים ומשתמשים בחוקי החירום כדי לקדם את התיקים בבתי המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully