וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ טען כי התקשר לנשיא אוקראינה לבקשת שר האנרגיה בממשלתו

עפ"י האתר האמריקני AXIOS, טען הנשיא במהלך שיחת ועידה עם חברי מפלגתו כי מי שדחף אותו לקיים את השיחה עם זלנסקי היה שר האנרגיה האמריקני ריק פרי, שצפוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה. לדברי נוכחים בשיחה, טראמפ אמר כי פרי ביקש ממנו לשוחח עם הנשיא האוקראיני על גז טבעי

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען כי קיים את שיחת הטלפון השנויה במחלוקת לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לבקשת שר האנרגיה בממשלתו, ריק פרי - כך עולה היום (ראשון) מדיווח באתר האמריקני AXIOS. על פי הדיווח, טראמפ אמר את הדברים במהלך שיחת ועידה עם חברים מהמפלגה הרפובליקנית ביום שישי האחרון, זאת לפי שלושה מקורות שנכחו בשיחה. בשיחת אמר טראמפ כי "לא הרבה אנשים יודעים זאת אבל אפילו לא רציתי לקיים את השיחה (עם זלנסקי). הסיבה היחידה שהתקשרתי הייתה כי ריק ביקש ממני. משהו לגבי LNG (גז טבעי נוזלי)".

עם פרסום קיומה של השיחה אל נשיא אוקראינה, בה ביקש טראמפ לסייע בחקירתו של ג'ו ביידן ובנו, הנשיא האמריקני לא הכחיש כי ערך אותה, אך טען כי לא נעשתה בתמורה למשהו, כפי שטוענים הדמוקרטים - שפתחו בהליך הדחה נגדו.

לדברי האתר, נראה כי טראמפ מחפש דרך להסיר מעצמו אחריות או להרחיק מעצמו את העילה לביצוע השיחה עם זלנסקי. לדבריהם, הבית הלבן לא הגיב לדיווח. בשיחתם של השניים, זלנסקי אכן ציין את כי אוקראינה מעוניינת לקנות מארצות הברית נפט, כמו גם ביקש שזו תסייע לה להשיג עצמאות בתחום האנרגיה. אך השר פרי, כמו גם סוגיית הגז הטבעי, לא מוזכרים כלל בתמלול שיחתם, שפורסם על ידי הבית הלבן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
"אפילו לא רציתי לקיים את השיחה". טראמפ וזלנסקי בניו יורק בחודש שעבר/רויטרס

פרי, שעל פי דיווחים צפוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה, עמד בראש המשלחת האמריקנית אל טקס השבעתו של זלנסקי במאי האחרון, במקום סגן הנשיא מייק פנס. לדברי האתר, הנסיעה הגבירה את חשדם של הדמוקרטים על קשריו של פרי עם זלנסקי.

בתוך כך, אתמול פורסם בניו יורק טיימס כי עובד נוסף בקהילת המודיעין של ארצות הברית שוקל להגיש תלונה רשמית על מגעיו של טראמפ עם נשיא אוקראינה זלנסקי, ולהעיד על כך בפני הקונגרס. לפי הדיווח, איש המודיעין מחזיק במידע מדויק יותר מאיש המודיעין שחשף את פרשת ביידן-אוקראינה.

עוד בוואלה!

שיחות ארה"ב וצפון קוריאה קרסו: "לא ענו על ציפיותינו"

לכתבה המלאה
שר האנרגיה של ארצות הברית ריק פרי במסיבת עיתונאים בהונגריה - ה-13 בנובמבר 2018. רויטרס
צפוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה, פרי/רויטרס

שלוש ועדות בבית הנבחרים האמריקני שלחו צווים לבית הלבן, בדרישה להעביר לידי הקונגרס מסמכים העוסקים בלחצים שהפעיל לטענתם הנשיא טראמפ על מקבילו האוקראיני זלנסקי. טראמפ סירב לומר אם ישתף פעולה עם החקירה וימסור את המסמכים הדרושים. הוא ציין כי עורך דינו יטפל בנושא. בנוסף אמר טראמפ כי לדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים שיצביע בעד ההדחה. "הם מנסים לגנוב את הבחירות ולגנוב את המדינה", אמר באירוע בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully