וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: השיחות קרסו; ארה"ב: השיחות היו טובות

שליח פיונגיאנג הודיע כי המו"מ עם ארה"ב קרס, לאחר הגעת המשלחת לשטוקהולם כדי להמשיך לדון בפירוק מנשק גרעיני. בוושינגטון הציגו גרסה אחרת "ההודעה לא משקפת שמונה שעות של שיחות"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

השיחות של ארצות הברית וקוריאה הצפונית קרסו - כך הודיע הערב (שבת) שליח פיונגיאנג למשא ומתן בין הצדדים. "המשא ומתן לא ענה על ציפיותינו ולבסוף התמוטט", אמר קים יונג צ'ול לכתבים באמצעות מתורגמן מחוץ לשגרירות המדינה בשטוקהולם.

המשלחת של קוריאה הצפונית הגיעה לשטוקהולם ביום חמישי להמשך השיחות בנושא פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. זאת, לאחר שביום רביעי האחרון הודיעה פיונגיאנג כי היא ביצעה ניסוי מוצלח בשיגור טיל בליסטי מצוללת.

מנגד, מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נמסרה הודעה אחרת. "הודעת קוריאה הצפונית לא משקפת את התוכן או האווירה של יותר משמונה שעות של שיחות בשבדיה", אמרו בוושינגטון, שתיארו את השיחות כטובות. עוד אמרה דוברת מחלקת המדינה, מורגן אורטגוס, כי הממשל הסכים להצעת שבדיה לקיים סבב נוסף של שיחות בעוד שבועיים. לא ברור אם פיונגיאנג תסכים לכך.

המשלחת הצפון קוריאנית טענה כי האמריקנים, שיוצגו על ידי השליח המיוחד של הממשל סטיבן ביגון, לא הביאו שום דבר חדש לשולחן. השיחות נערכו על אי שמצפון-מזרח לבירה שטוקהולם, המכונה לידינגו, שבו שוכנת השגרירות הצפון קוריאנית.

נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים באזור הגבול המפורז, 30 ביוני 2019. רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה באזור הגבול המפורז, יוני/רויטרס

לפי הדיווח, הטיל החדש, המכונה פוקגוקסונג-3, שוגר בצורה אנכית, בדומה להערכת צבא קוריאה הדרומית. "ניסוי השיגור המוצלח בסוג החדש של ה-SLBM הוא בעל חשיבות רבה משום שהוא מבשר על שלב חדש בהכלת האיום של הכוחות החיצוניים על הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ומחזק עוד יותר את יכולותיה הצבאיות להגנה עצמית", נאמר בדיווח. בדיווח הרשמי נאמר כי לשיגור "לא הייתה השפעה שלילית על ביטחונן של המדינות השכנות", אך לא היה פירוט נוסף לגבי השיגור.

מדובר בצעד הפרובוקטיבי ביותר מצד קוריאה הצפונית מאז חידוש השיחות עם ארצות הברית בשנת 2018, שקרסו בפברואר האחרון עם כישלון פסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. מועצת הביטחון של האו"ם אסרה על קוריאה הצפונית להשתמש בטכנולוגיית טילים בליסטיים, אך המשטר הקומוניסטי לא מכיר בכך.

עוד בוואלה!

מצלמה בשעון ואצבעות שבורות: סיפורו של מרגל אמריקני בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו וראש צוות המשא ומתן מטעם קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן, 18 בינואר 2019. רויטרס
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו עם קים יונג צ'ול, בתחילת השנה/רויטרס

אחרי הניסוי, ארצות הברית קראה לקוריאה הצפונית "להימנע מפרובוקציות" ולהישאר מחויבת לשיחות. "אנחנו קוראים לה להימנע מפרובוקציות, לציית להתחייבויותיה במסגרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולהישאר מחויבת למשא ומתן כדי לעשות את חלקה בהבטחת השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני ולהשיג פירוז גרעיני", מסרה דוברת מטעם מחלקת המדינה ברומא, שם ביקר שר החוץ מייק פומפאו.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully