וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית אישרה: ערכנו ניסוי מוצלח בטיל חדש ששוגר מצוללת

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי הניסוי נערך בשעות הבוקר ביום רביעי, וכי מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, לא נכח באזור בעת השיגור. חרף הגינויים שספג מראש ממשלת יפן וארה"ב, המנהיג העליון בירך על השיגור: "ברכות חמות לבעלי התפקידים שביצעו את הניסוי המוצלח"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית אישרה הלילה (חמישי) כי אכן ערכה אתמול ניסוי מוצלח בטיל בליסטי חדש ששוגר מצוללת - כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA. לפי הדיווח, מנהיג המדינה המבודדת, קים ג'ונג און, "שלח ברכות חמות לבעלי התפקידים ביצעו את הניסוי המוצלח של הטיל". עוד נמסר כי הניסוי נערך בשעות הבוקר ביום רביעי וכי קים עצמו לא נכח במקום.

לפי הדיווח, הטיל החדש, המכונה פוקגוקסונג-3, שוגר בצורה אנכית, בדומה להערכת צבא קוריאה הדרומית. "ניסוי השיגור המוצלח בסוג החדש של ה-SLBM הוא בעל חשיבות רבה משום שהוא מבשר על שלב חדש בהכלת האיום של הכוחות החיצוניים על הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ומחזק עוד יותר את יכולותיה הצבאיות להגנה עצמית", נאמר בדיווח. בדיווח הרשמי נאמר כי לשיגור "לא הייתה השפעה שלילית על ביטחונן של המדינות השכנות", אך לא היה פירוט נוסף לגבי השיגור.

מומחים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ניסוי הטילים היה הפרובוקטיבי ביותר של פיונגיאנג מאז חידשה את הדיאלוג עם ארצות הברית בשנת 2018, וכי הוא מהווה תזכורת ליכולות הנשק שפיתחה באגרסיביות קוריאה הצפונית, כולל טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

בצבא קוריאה הדרומית אמרו אמש כי טיל שוגר מאזור וונסאן במחוז קאנגוון לכיוון מזרח, אל הים. ביפן אמרו כי זיהו שיגורים של שני טילים, ואחד מהם נחת בתחום המים הטריטוריאליים של יפן. עדיין לא ברור מה הוביל להבדלים בהערכות בין קוריאה הדרומית לבין יפן על מספר השיגורים.

ניסוי טיל חדש ששוגר מצוללת בקוריאה הצפונית, 3 אוקטובר 2019. רויטרס
שיגור הטיל מהצוללת כפי ששודר בקוריאה הצפונית, הלילה/רויטרס

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, גינה בחריפות את שיגור הטילים והדגיש כי מדובר בהפרה של החלטת האו"ם. בסיאול חושדים כי ניסוי הטילים נועד לבחון יכולות ירי של טילים בליסטיים מצוללות. בהצהרה מטעם הבית הכחול נמסר כי המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית מביעה דאגה רבה מהשיגור.

ארצות הברית קראה לקוריאה הצפונית "להימנע מפרובוקציות" ולהישאר מחויבת לשיחות. "אנחנו קוראים לה להימנע מפרובוקציות, לציית להתחייבויותיה במסגרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולהישאר מחויבת למשא ומתן כדי לעשות את חלקה בהבטחת השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני ולהשיג פירוז גרעיני", מסרה דוברת מטעם מחלקת המדינה ברומא, שם מבקר שר החוץ מייק פומפאו.

הניסוי נערך יממה אחרי ההודעה על חידוש השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, שקרסו אחרי הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לקים בפברואר האחרון. מומחים סבורים כי זו נועד לשלוח מסר לוושינגטון על יכולותיה הצבאיות לפני חידוש המשא ומתן. הניסוי מהווה הפרה של החלטות מועצות הביטחון של האו"ם, שבהן לא מכיר המשטר הקומוניסטי.

עוד בוואלה!

תסכול במשפחת המלוכה בסעודיה מבן סלמאן: "איך המתקפה מאיראן לא זוהתה?"

לכתבה המלאה
צפייה בסיאול בשיגורי העבר של צפון קוראיה על רקע השיגור שבוצע אתמול 2 באוקטובר 2019. רויטרס
בסיאול צופים בשיגורי העבר של פיונגיאנג, על רקע הניסוי האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully