וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביידן-אוקראינה: איש מודיעין נוסף שוקל להגיש תלונה נגד טראמפ

עובד נוסף בקהילת המודיעין שוקל להתלונן ולהעיד בפני הקונגרס על מגעיו של הנשיא טראמפ עם מקבילו האוקראיני, כך דווח בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, הוא מחזיק במידע מדויק יותר מאיש המודיעין שחשף את הפרשה. טראמפ הגיב: "הם מנסים לגנוב את הבחירות ואת המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

עובד נוסף בקהילת המודיעין של ארצות הברית שוקל להגיש תלונה רשמית, על מגעיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ולהעיד בפני הקונגרס - כך דווח הלילה (שבת) הניו יורק טיימס. לפי הדיווח, איש המודיעין מחזיק במידע מדויק יותר מאיש המודיעין שחשף את פרשת ביידן-אוקראינה.

עוד פורסם בדיווח של הניו יורק טיימס כי איש המודיעין נמנה עם העובדים שהמפקח הכללי על קהילת המודיעין האמריקנית תישאל כדי לאמת את המידע שמסר חושף השחיתויות הראשון. יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים אדם שיף הצהיר כי המפקח צדק בהכרעתו כי תלונת איש המודיעין נגד טראמפ היתה דחופה ואמינה.

שלוש ועדות בבית הנבחרים האמריקני שלחו צווים לבית הלבן, בדרישה להעביר לידי הקונגרס מסמכים העוסקים בלחצים שהפעיל לטענתם הנשיא טראמפ על מקבילו האוקראיני זלנסקי. טראמפ סירב לומר אם ישתף פעולה עם החקירה וימסור את המסמכים הדרושים. הוא ציין כי עורך דינו יטפל בנושא. בנוסף אמר טראמפ כי לדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים שיצביע בעד ההדחה. "הם מנסים לגנוב את הבחירות ולגנוב את המדינה", אמר באירוע בבית הלבן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 5 באקטובר 2019. רויטרס
תלונה נוספת בדרך? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/רויטרס

בתוך כך, אמש אמר התובע הכללי החדש באוקראינה, רוסלן ריבושפקה, כי הוא אינו מודע לראיות בנוגע לעבירות שביצע בנו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן. הוא אף הכחיש כי נעשו אליו פניות מצד גורמים זרים. ריבושפקה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שבה הודיע על חידוש חקירת תיקים שקשורים לחברת הגז שבה עבד בנו של ביידן.

הסוגיה עמדה במרכז השיחה בין טראמפ לבין זלנסקי, כשהראשון ביקש לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר ואחד המועמדים הבולטים להתמודד על הנשיאות, ונגד בנו האנטר, שעבר בחברת גז אוקראינית. השיחה, שהתקיימה ב-25 ביולי, הובילה להליך הדחה בבית הנבחרים נגד טראמפ, שחוקר אם הוא ניסה לגרוף רווחים פוליטיים דרך הפעלת לחץ על מנהיג זר שיחקור את אחד מיריביו המרכזיים. "אין לי מידע כזה", אמר התובע הכללי כשנשאל על ראיות נגד האנטר ביידן. בנוסף, הכחיש ריבושפקה שעורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, היה בקשר עם לשכתו.

ביום חמישי קרא טראמפ לסין ואוקראינה לחקור את יריבו וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, על אף שמתנהל נגדו הליך הדחה בקונגרס בשל שיחתו בנושא עם נשיא אוקראינה. "אני ממליץ להם לפתוח בחקירה נגד הביידנים", אמר טראמפ. "ודרך אגב, סין גם כן צריכה לפתוח בחקירה נגד הביידנים. זאת מפני שמה שקרה בסין רע כמו מה שקרה באוקראינה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully