וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכלאו בגלל שימוש ברחפן: זוג אוסטרלי שוחרר לאחר חודשים באיראן

שרת החוץ מריס פיין הודיעה כי לאחר שיחות ארוכות עם איראן, שוחררו בני הזוג ממעצר וכל האישומים נגדם בוטלו. "שמחים מאוד והוקל לנו לחזור בבטחה", אמרו. במקביל, באיראן דווח על סטודנט שנעצר בקנברה ויעשה את הדרך ההפוכה בחזרה לטהראן

צילום: רויטרס

זוג אוסטרלי שוחרר לאחר ששהה יותר משלושה חודשים בכלא בטהראן - כך הודיע היום (שבת) משרד החוץ במדינה. במקביל, בתקשורת האיראנית דווח על שחרור סטודנט איראני ממעצר באוסטרליה.

שרת החוץ, מריס פיין, אמרה כי הזוג, מארק פירקין האוסטרלי וג'ולי קינג הבריטית-אוסטרלית, חזרו למולדתם וכל ההאשמות נגדו הושמטו לאחר שבועות של "משא ומתן רגיש מאוד" עם איראן. בכלי תקשורת מערביים נמסר כי הם נעצרו בגלל האשמות שהטיסו רחפן ללא היתר.

הזוג אמר בהצהרה שהוציאה באמצעות משרד החוץ כי הם "שמחים מאוד ומרגישים הקלה לחזור בבטחה" לביתם. "אמנם החודשים האחרונים היו קשים מאוד, אך אנו יודעים שזה היה קשה גם עבור אלה שבבית דאגו לנו", אמרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמחים מאוד ומרגישים הקלה לחזור בבטחה". מארק פירקין וג'ולי קינג/מערכת וואלה!, צילום מסך
שרת החוץ של אוסטרליה מריס פיין. 05 באוקטובר 2019. רויטרס
"יודעים שזה היה קשה גם עבור אלה שבבית דאגו לנו". שרת החוץ פיין/רויטרס

מעצרם התרחש על רקע המתיחות בין המערב לבין איראן, לאחר שארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין עם טהראן והטילה עליה סנקציות במטרה לעצור את ייצוא הנפט שלה. ביום שבת דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של איראן כי סטודנט איראני באוניברסיטה שנעצר באוסטרליה באשמת ייצוא ציוד מכ"ם צבאי אמריקני לאיראן כדי לסייע לתוכנית ההגנה במדינה חזר לרפובליקה האסלאמית לאחר 13 חודשים במעצר.

רזה דבהאשי, סטודנטית באוניברסיטת קווינסלנד, עמדה בפני הסגרה לארצות הברית ושוחררה עקב המאמצים הדיפלומטיים של איראן, על פי IRIB. דיבאשי ביצע מחקר על מכונה המשמשת לגילוי סרטן העור והכחיש את כל ההאשמות על ייצוא ציוד צבאי לאיראן, כך דווח ב- IRIB. אולם, בריטית-אוסטרלית אחרת, שזוהתה קודם לכן על ידי משפחתה כאקדמית באוניברסיטת מלבורן, קיילי מור-גילברט, לא שוחררה על ידי איראן. היא נמצאת במעצר בטהראן כבר שנה.

עוד בוואלה!

דיווח: עיתונאית רוסייה נעצרה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל

לכתבה המלאה
שוטרים מאיראן עושים סריקה בשטח. 05 באוקטובר 2019. AP
החודשים האחרונים היו קשים מאוד". שוטרים באיראן/AP

המקרה של מור-גילברט היה מורכב, אמרה פיין. "אנו ממשיכים בדיונים עם ממשלת איראן", הוסיפה. "איננו מקבלים את האישומים עליהם הורשעה ונבקש להחזיר אותה לאוסטרליה".

בספטמבר ציטטה סוכנות הידיעות הפרסית הרשמית למחצה של איראן דובר מערכת המשפט ואמר כי שלושת האוסטרלים נעצרו בגלל ריגול. "אנחנו יודעים שיש אנשים אחרים שנשארים במעצר באיראן, ומאמינים כי סיקור תקשורתי גבוה עשוי שלא להועיל למאמצים להחזירם הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully