וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הולדתו ה-150: אפרו של מהטמה גנדי נגנב מהאנדטה לזכרו

המשטרה המקומית הודיע כי השרידים נלקחו מהאנדרטה שלו במרכז הודו, שם הם הוחזקו מאז 1948, השנה בה נרצח על ידי הינדי קיצוני. במקום חרטו "בוגד" על פני התצלומים שלו. המשטרה מסרה כי מתבצעת חקירה. מנהיג המפלגה המקומית בקונגרס: "קורא לבדוק את מצלמות האבטחה במקום"

מנהיג תנועת העצמאות של הודו, מהטמה גנדי, 1931. AP
הגניבה "מבישה". מנהיג תנועת העצמאות של הודו, מהטמה גנדי/AP

ביום הולדתו ה-150 אפרו של מהטמה גנדי נגנב בהודו - כך מסרה המשטרה. האפר נלקח מאזכרה במרכז הודו, שם הוחזק מאז 1948, השנה בה הינדי קיצוני התנקש בחייו של גנדי. בנוסף לכך, הגנבים גם חרטו "בוגד" בצבע ירוק על פני תצלומי מנהיג העצמאות. חלק מהמתרגלים ההינדים רואים בגנדי בוגד בעד חסותו לאחדות הינדו-מוסלמית, זה למרות שגנדי היה הינדי אדוק בעצמו.

המשטרה בריווה, במדינת מדאיה פרדש, אישרה בפני ה-BBC כי הם חוקרים את הגניבה על רקע פעולות "הפוגעות בשילוב הלאומי" והפרה פוטנציאלית לשלום.

מנגאלדאפ טיווארי, מפקד אנדרטת באפו בהוואן, שם הוחזק האפר, אמר כי הגניבה "מבישה". "פתחתי את שער הבוואן בשעת בוקר מוקדמת כי זה היה יום הולדתו של גנדי, אמר לאתר ההודי The Wire. "כשחזרתי בסביבות השעה 23:00, גיליתי שהשרידים התמותיים של גנדי חסרים והפוסטר שלו הוסר".

מהטמה גנדי. Fox Photos, GettyImages
"הטירוף הזה חייב להיפסק". מהטמה גנדי/GettyImages, Fox Photos

המשטרה נקטה בפעולה לאחר שגורמט סינג, מנהיג המפלגה המקומית בקונגרס, הגיש תלונה. "הטירוף הזה חייב להיפסק", אמר מר סינג ל- Wire. "אני קורא למשטרה לבדוק מצלמות טלוויזיה במעגל סגור המותקנות בתוך באפו בהוואן".

גנדי הוביל תנועת התנגדות לא אלימה נגד השלטון הקולוניאלי הבריטי בהודו, והעניק השראה לאנשים ברחבי העולם. מרבית ההודים עדיין מעריצים אותו כ"אבי האומה". אולם אנשי ההינדים בהודו מאשימים את גנדי שבגד בהם בכך שהוא היה פרו-מוסלמי מדי, ואפילו עבור החלוקה בהודו ושפיכות הדמים שסימנה את החלוקה בין הודו לפקיסטן לאחר העצמאות מבריטניה.

גנדי נרצח על ידי קיצוני הינדי בינואר 1948. לאחר מותו הוא נשרף, אך אפרו לא התפזר בנהר, בהתאם לאמונה ההינדית. בגלל תהילתו, חלקם התאפקו ונשלחו ברחבי הארץ לאנדרטאות שונות - כולל זו בבאפו בהוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully