וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המשבר: הרשות הפלסטינית הסכימה לקבל כספים מישראל

יפעת רוזנברג

4.10.2019 / 17:13

שר פלסטיני הודיע בטוויטר כי הוא סיכם עם שר האוצר כחלון על העברת הכספים לידי הרשות, מבלי לציין באיזה סכום מדובר. זאת, לאחר שהרשות סירבה עד כה לקבלם בשל קיזוז משכורות המחבלים. א-שייח הוסיף כי תוקם ועדה לבחינת הסוגיות השנויות במחלוקת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, אמר היום (שישי) כי הוא סיכם עם שר האוצר משה כחלון שישראל תעביר כסף לידי הרשות הפלסטינית. א-שייח, שלא ציין מהו הסכום המדובר, הודיע בטוויטר כי הוא נפגש אתמול עם כחלון ודן עמו בסוגיות השנויות במחלוקת.

במהלך הפגישה, השניים סיכמו כי ועדה משותפת תבחן כל הנושאים הללו, שתפעל החל מיום ראשון הקרוב. הבכיר הפלסטיני הוסיף כי נמשכת המחלוקת בנוגע לתשלום משפחות האסירים, ולדבריו, ברשות "נחושים לשלם את הסכומים המגיעים אליהם בכל מחיר".

אבו מאזן נואם באו"ם, 26.09.19. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

הודעתו מגיעה על רקע המשבר שנגרם בעקבות קיזוז משכורות המחבלים מהכספים שישראל מעבירה לידי הרשות הפלסטינית. המשמעות היא שישראל מקפיאה כחצי מיליארד מכספים אלה בשל הסיוע שמעניקה הרשות לאסירים הביטחוניים ולמשפחותיהם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע בפברואר כי רמאללה לא תקבל עוד את כספי המסים שישראל גובה עבורה בעקבות ההחלטה. "השהידים והאסירים והפצועים הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל מהכספים המקוזזים אפילו מטבע אחד, כל סכום שיתקבל יהיה מוקצה לשהידים ולאסירים", אמר אבו מאזן בכינוס של ההנהגה הפלסטינית.

בחודש שעבר איים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי אם ישראל תספח שטחים בגדה - ההסכמים עמם יבוטלו. זאת, לאחר הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר סיפוח בקעת הירדן. לדבריו, אם הממשלה הישראלית תעשה זאת, כל ההסכמים עמה מבוטלים, שכן "זכותנו להגן על זכויותינו לא משנה מה יהיו התוצאות". עם זאת, אבו מאזן הבהיר: "הרשות תישאר תמיד מחויבת לחוק הבינלאומי ולמאבק בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully