וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עיתונאית רוסייה נעצרה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל

שגרירות רוסיה באיראן אישרה כי העיתונאית יוליה יוזיק שעבדה במשך כמה שנים ככתבת בטהראן נעצרה על ידי משמרות המהפכה. בעלה לשעבר סיפר כי אנשי משמרות המהפכה פרצו לחדר המלון שבו שהתה והעבירו אותה לחקירה בחשד ששיתפה פעולה עם שירותי הביון של ישראל

העיתונאית יוליה יוזיק, נעצרה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל. 4 באוקטובר 2019. אתר רשמי
נעצרה בטהראן. יוליה יוזיק/אתר רשמי

עיתונאית רוסייה נעצרה בטהראן על ידי משמרות המהפכה בחשד ששיתפה פעולה עם שירותי הביון של ישראל - כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות הרוסית TASS. הכתבת יוליה יוזיק עבדה במשך כמה שנים ככתבת בטהראן, והוזמנה לשם לפני זמן מה על ידי גורם בלתי ידוע. השגרירות הרוסית בטהראן אישרה את דבר מעצרה.

בעלה לשעבר אמר לסוכנויות ברוסיה כי יוזיק הגיעה לטהראן לפני כארבעה ימים. "דרכונה נלקח כשהיא הגיעה לאיראן. כעבור כמה ימים אנשי משמרות המהפכה פרצו לחדר המלון שבו שהתה, עצרו אותה והאשימו אותה בריגול עבור ישראל. אמה סיפרה כי שוחחה עמה לזמן קצר בטלפון, וכי היא חוששת מעונש מאסר כבד".

בתה של יוזיק כתבה בפייסבוק כי משפטה צפוי להיפתח מחר, וכי אמה ידעה כי "מקרה מסוג זה יכול להתרחש באיראן, אך החליטה בכל זאת להגיע למדינה". יוזיק, שעבדה עבור כמה סוכנויות ידיעות והוצאות ספרים ברוסיה העלתה לחשבון האינסטגרם במהלך השבוע תמונות מטהראן וכתבה כי היא מרוצה מזמנה במדינה.

בעקבות הפרשה, שגריר איראן ברוסיה זומן לבירור במשרד החוץ. זאת, "במטרה להבהיר את נסיבות התקרית ולהבטיח את זכויותיה של האזרחית הרוסיה", נמסר מטעם משרד החוץ הרוסי.

(עדכון ראשון: 13:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully