וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שוגרו לישראל ונפלו בשטח הרצועה; אין נפגעים

דובר צה"ל מסר כי שתי רקטות שוגרו משטח הרצועה ולא נפלו בשטח ישראל. לא היו נפגעים או נזק. השיגורים בוצעו לאחר מותו של פלסטיני מאש צה"ל בהפגנות בגבול הרצועה. בחמאס איימו מוקדם יותר להגיב: "ישראל תישא בהשלכות"

רקטה ששוגרה מעזה לישראל, מרץ 2014. אתר "עזה עכשיו", אתר רשמי
לפני כחודש, חמישה שיגורים נורו מהרצועה. רקטה ששוגרה מעזה לישראל/אתר רשמי, אתר "עזה עכשיו"

שתי רקטות שוגרו הלילה (שישי) משטח רצועת עזה לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר כי הרקטות לא נפלו בשטח ישראל. כמו כן, נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי. חלק מהתושבים באזור טענו כי לא הופעלה התראה, אלא רק באפליקציות וכי לא נשמעו פיצוצים.

מוקדם יותר היום נהרג פלסטיני בן 28 במהלך הפרות הסדר באזור ג'אבלייה שבגבול רצועת עזה - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. בהפגנות, שבהן השתתפו כ-5,000 פלסטינים, בחמישה מוקדים שונים לאורך גדר המערכת, נפצעו 54 מפגינים. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג הוא עלאא ניזאר עאיש חמדאן.

מוקדם יותר החל צה"ל לפזר את המפגינים בגז מדמיע ולאחר מכן ביצע ירי הרחקה. בנוסף לכך, בכמה מוקדים נגרמה חבלה לגדר. במהלך ההפגנות, התפוצץ בלון נפץ שנורה מדרום רצועת עזה בשטח ישראל, מבלי לגרום לנפגעים. חיילים באזור דיווחו כי הם זיהו כמה בלוני נפץ מופרכים לאוויר. בעקבות מותו של בן ה-28 בגבול הרצועה, חמאס איים כי ישראל "תישא בהלשכות על פשעיה". דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר כי "הפגיעה המכוונת של הכיבוש במפגינים היא הפרה ברורה של כל החוקים".

ההפגנות בגבול רצועת עזה ב-4 באוקטובר 2019. כלי תקשורת פלסטיניים, אתר רשמי
ההפגנות בגבול הרצועה, הערב/אתר רשמי, כלי תקשורת פלסטיניים

בתוך כך, לפני כחודש נורו רקטות משטח הרצועה לעבר ישראל וזוהו חמש נפילות בשטחים פתוחים, כשאחת מהן נחתה בסמוך לשדרות. גם אז לא היו נפגעים, אך פרצה שריפה בעקבות נפילת הרקטה. בתגובה לשיגורים מהרצועה, חיל האוויר תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה.

בשבועות האחרונים, זוהו מספר שיגורים כושלים מרצועת עזה. בחודש שעבר הופעלה התראה במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. תושבים במועצה האזורית דיווחו על שמיעת פיצוצים. כפי הנראה, שלושה פצמ"רים נפלו בסמוך לגדר המערכת במועצה, בשטח הרצועה, כ-500 מטרים מהגדר.

לפני כחודש, שוגרו חמש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו כוללות מוצב ועמדות צבאיות, וזאת בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר הלילה.

(עדכון ראשון 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully