וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה זועמים: "לא נוכל להמשיך לסבול את המצב הזה"

11.9.2019 / 21:02

תושבי הנגב המערבי מזהירים כי הם לא יוכלו להמשיך לסבול את השיגורים המתמשכים מהרצועה. אביב רוזן, שביתו נפגע קל מאחת הרקטות, אומר שהנזק שנגרם לרכוש איננו נורא כמו המצב הביטחוני המתמשך. "נתניהו הרוויח את הפאדיחה הזאת ביושר"

צילום: בני ואינר, עריכה: אביעד בללי

אחרי סבב נוסף של שיגורי רקטות והתרעות צבע אדום - שאתמול תפס בהפתעה את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס באשדוד - תושבי עוטף עזה מתריעים כי המצב אינו יכול להימשך. שייקה, חבר מושב נתיב העשרה, סבור שהמלחמה בפתח. "המצב בהידרדרות", הוא אומר. "ממשלת ישראל לא שולטת באירועים ומדרדרת אותנו לעימות כולל מול רצועת עזה, וכולנו נשלם את המחיר. גם תושבי הרצועה וגם אנחנו נשלם".

התושבים הזועמים טוענים שהממשלה לא עושה מספיק על מנת להביא לפתרון. לדברי שייקה, "אנחנו צריכים להגיב לאירועים בצורה חריפה ומשמעותית שתכאיב לאנשי חמאס. אנחנו החצר של מגרש המשחקים שלהם".

נפילה באחד מיישובי המועצה, 11.09.19. דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון, אתר רשמי
יום נוסף של שיגורים ואזעקות. אזור נפילת הרקטה, היום/אתר רשמי, דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

מעיין שניאור, יו"ר הוועד המוניציפאלי, אומרת שהתחושות במושב קשות בגלל המצב הביטחוני. "לא מובן לי מה ההבדל בין ראש הממשלה לבין אזרח פשוט בעוטף. כשירו לעבר אשדוד צה"ל תקף 15 מטרות, ופה בקושי תקפו".

"המצב הזה לא יכול להימשך", היא מוסיפה. "מיום ליום מתווספים עוד ועוד אירועים, ושוב חוזרים לתקופת הרקטות. לא נוכל להמשיך לסבול את זה".

עמית בוטנר, נער בן 14 שבית סבו נפגע מהאירוע, מספר: "קצת מפחיד מה שקורה פה. צריך לתת לחמאס מכה קשה כדי שיבינו שהם צריכים להפסיק עם זה. עד עכשיו התגובות של הצבא לא היו חזקות ומרתיעות. אומרים לנו שהם תוקפים עמדות חמאס. כמה עמדות חמאס יש כבר? הם לא נגמרו?".

"נתניהו הרוויח את הפאדיחה ביושר"

מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים נוספים מרצועת עזה, ששניים מהם התפוצצו במועצה האזורית חוף אשקלון. אביב רוזן, שביתו נפגע קלות מהאחת הרקטות, אומר כי התחושות הקשות אינן על אירועי היממה האחרונה - אלא על המצב המתמשך. "זה לא נעים מצב כזה שנפגעים החנייה והבית", הוא מדגיש. "אני לא מדבר על הבית שלי, הנזק הוא ברכוש ולא יותר מדי גדול. אבל מה שאנחנו חווים פה זה רפיסות מתמשכת, משהו שאני לא מצפה מהמנהיגים של המדינה".

לדבריו, הפגיעה בביתו היא רק תוצאה של רפיסות זו. "אם יש עוד אירוע ועוד אירוע, התגובה לא מספיקה. ראינו מה זה הרתעה אחרי 'צוק איתן'. זו עוד אחת מהתוצאות של חוסר ההרתעה".

אחד מבתי היישובים שנפגע כתוצאה מחדירת רסיס, 11.09.19. אתר רשמי, אתר רשמי
"חווים פה רפיסות מתמשכת". אחד מהבתים שנפגעו מרסיס רקטה/אתר רשמי, אתר רשמי

הוא לא חוסך בביקורת כלפי נתניהו, שתועד אתמול כשהוא מפונה בידי מאבטחים בעת הישמע אזעקה באשדוד. "יש תסכול ויש כעס, אני פשוט חושב שהגיע הזמן שמי שמנהיג את המדינה יפנה את מקומו. בגלל עוד הרבה נושאים, אבל הנושא הביטחוני נותן את הביטוי הכי גדול של חוסר ההצלחה", אומר רוזן. "אני חושב שזאת הייתה חוסר אחריות לשדר אתמול איך ששידרו. אם הייתי אחראי לביטחון של ראש הממשלה הייתי מתנגד לזה. זה שהוא נקלע למצב הזה והרגיש את זה, בסדר - אני לא אגיד שזה משמח אותי, אבל הוא הרוויח את הפאדיחה הזאת ביושר".

רוזן מוסיף כי "מה שצריך זה להחזיר את ההרתעה. אני איש צבא במילואים, אני יודע מה היכולות של צה"ל והייתי מצפה מהמנהיגים של המדינה לפתור את המצב באמצעות הצבא. אני רואה את הבית ואני אומר 'לא נורא'. מה שנורא הוא שככה יורים על אזרחים. אני מאוד מאוכזב, הטיפול של הממשלה בבעיות שקורות פה בדרום הוא לוקה בלשון המעטה".

להבה ועשן נראים במהלך תקיפה אווירית ישראלית ברצועת עזה, 11.09.19. רויטרס
"מה ההבדל בין ראש הממשלה לאזרח פשוט?". התקיפה בעזה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully