וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות בגבול עזה: פלסטיני נהרג וכמה נפצעו בעימותים עם צה"ל

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

4.10.2019 / 21:26

כ-5,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות לאורך גבול הרצועה. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותו של אחד מהמפגינים באזור ג'אבלייה ועל פציעתם של 54 נוספים. בנוסף אליהם, חיילים דיווחו כי ראו כמה בלוני טרור מופרחים לאוויר. הרמטכ"ל סייר במוקדי ההפגנות ובחמאס איימו להגיב

עריכה: אסף דרורי

פלסטיני בן 28 נהרג בהפרות הסדר באזור ג'אבלייה שבגבול רצועת עזה - כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני. בהפגנות, שבהן השתתפו כ-5,000 פלסטינים בחמישה מוקדים שונים לאורך גדר המערכת, נפצעו 54 מפגינים. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג הוא עלאא ניזאר עאיש חמדאן.

מוקדם יותר החל צה"ל לפזר את המפגינים בגז מדמיע ולאחר מכן לבצע ירי הרחקה. בנוסף לכך, בכמה מוקדים נגרמה חבלה לגדר. במהלך ההפגנות, התפוצץ בלון טרור בשטח ישראל בדרום רצועת עזה, מבלי לגרום לנפגעים. חיילים דיווחו כי הם זיהו כמה בלוני טרור מופרכים לאוויר.

ההפגנות בגבול רצועת עזה ב-4 באוקטובר 2019. כלי תקשורת פלסטיניים, אתר רשמי
ההפגנות בגבול הרצועה, היום/אתר רשמי, כלי תקשורת פלסטיניים

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר בגזרת אוגדת עזה יחד עם מפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה אליעזר טולדנו. על פי הודעת דובר צה"ל, הרמטכ"ל סייר במוקדי ההפגנות בחטיבות המרחביות ונפגש עם לוחמי ומפקדי גדודי גולני, המבצעית תעסוקה מבצעית בגזרה זה כשלושה חודשים. עוד נמסר כי כוכבי "בחן מקרוב את היערכות הכוחות ברמה הטקטית ואת אופן התמודדותם עם הפרות הסדר", והתרשם ממוכנותם וכשירותם למגוון תרחישים.

חמאס איים כי ישראל "תישא בהלשכות על פשעיה". דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר כי "הפגיעה המכוונת של הכיבוש במפגינים היא הפרה ברורה של כל החוקים הבינלאומי". בחמאס קראו למתווכים לפעול כדי לחייב את ישראל "להפסיק את תוקפנותה".

עוד בוואלה!

רצח בתוך השגרירות: חיסול העיתונאי הסעודי, הסיפור המלא

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך סיורו במוקדי ההפגנות באוגדת עזה. 04 באוקטובר 2019.. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בסיורו במוקדי ההפגנות באוגדת עזה/דובר צה"ל
הפלסטינים מובילים את גופתו של פלסטיני בן 28, עלאא ניזאר עאיש חמדאן, שנהרג בהפרות הסדר באזור ג'אבלייה שבגבול רצועת עזה. 04 באוקטובר 2019.. רויטרס
פלסטינים בעזה מובילים את גופתו של ההרוג בהפגנות/רויטרס

בהפגנות בשבוע שעבר, נהרג גבר בן 20, סאהר ג'יר עת'מאן, ו-63 נפצעו בהפגנות בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה, שהתקיימו בסימן אינתיפאדת אל-אקצא והאסירים הישראלים. על פי ההודעה, 27 אנשים נפגעו מירי חי.

צה"ל השתמש בגז מדמיע וירי להרחקת מתפרעים, שהשליכו בחלקם מטעני חבלה. במהלך ההפגנות נפגעו שני ג'יפים של צה"ל מהשלכת מטען חבלה ובקבוק תבערה. כלי הרכב שנפגעו עמדו בסמוך לגדר המערכת, אך החיילים שהיו בתוכם לא נפגעו.

(עדכון ראשון: 17:30)

עלאא ניזאר עאיש חמדאן פלסטיני שנהרג בהפגנות בגבול רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים, אתר רשמי
עאיש חמדאן, שלפי משרד הבריאות הפלסטיני נהרג מירי צה"ל/אתר רשמי, כלי תקשורת פלסטיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully