וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכים להציף את הרחובות": אלפים הפגינו על האלימות במגזר הערבי

בכמה יישובים ערביים ברחבי הארץ התקיימו מחאות בהשתתפות אלפי בני אדם במחאה על גל האלימות ההולך וגובר בחברה הערבית. "אני קורא לציבור היהודי להצטרף למחאות", אמר ח"כ עודה שהשתתף בצעדה באום אל-פחם

קרדיט צילום: נתיבי ישראל, הרשימה המשותפת

בכמה יישובים ערביים ברחבי הארץ התקיימו היום (שישי) הפגנות בהשתתפות אלפי בני אדם במחאה על גל האלימות הגובר במגזר הערבי. זאת, בהמשך לגל המחאות ולשביתה הכללית אתמול במגזר. ההפגנות נערכות ברחבי הארץ ביישובים חיפה, טמרה, כאבול, עבלין, נצרת, ריינה, ג'דידה, עכו, מג'ד אל-כרום, נחף, סכנין, שעב, תרחישא כפר קאסם וקלאנסווה.

המשטרה הודיעה כי הכבישים שנחסמו בעקבות מחאת המגזר הערבי נגד האלימות נפתחו מחדש לתנועה. כביש 65 מנעורה לגזית נפתח בשני הכיוונים, כביש 70 צומת טמרה נפתח גם הוא, כביש 85 מכרמיאל מזרח לגילון נפתח לתנועה בשני הכיוונים. כך גם כביש 444 מצומת צור יצחק לשער אפריים בשני הכיוונים וכביש 65 מצומת מעמי לצומת כפר קרע נפתח לתנועה בשני הכיוונים. זאת לאחר ההודעה מוקדם יותר כי בעקבות המחאה באום אל-פחם נחסמו לתנועה כמה כבישים באזור.

יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה שהשתתף בהפגנה בעיר קרא לציבור היהודי להצטרף למחאה. "‏ממשיכים להציף את הרחובות ואני קורא גם לציבור היהודי להצטרף למחאות. חברה ללא נשק היא יעד אזרחי וחברתי של כולנו", אמר. שוטרים מלווים את המפגינים ומכווינים את תנועת הרכבים בכביש 65 לצירים חלופיים. והנהגים מתבקשים שלא להגיע לאזור ולנסוע דרך כביש 6 מחלף עירון וכביש 66 צומת מגידו.

איימן עודה בהפגנת המגזר הערבי נגד האלימות, אום אל פחם, 4 באוקטובר 2019. הרשימה המשותפת, אתר רשמי
ח"כ עודה באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, הרשימה המשותפת

איש הדת מוחמד שריף עודה, האמיר של הקהילה האחמדית אמר כי "כישלונם של הממשלה ושל המשטרה במילוי תפקידם הביטחוני תורם להעצמת האלימות ולהפצתה בחברה. אך עם זאת, יש צורך לעורר מודעות ולהתייחס לסיבות של חוסר הביטחון והכאוס בתוך הקהילה ומנהיגיה. אל לנו לשכוח את הגורמים החשובים האחרים לאלימות זו ולעבוד על מנת להתמודד עם הגורמים האלה, ולקחת על עצמנו את האחריות המוטלת על כולנו עד תום".

ח"כ יוסף ג'בארין שהשתתף עם המפגינים שחסמו את כביש ואדי עארה, אמר: "יותר מאלף מפגינים חסמו בצהרי היום את כביש ואדי עארה במחאה על האלימות והפשיעה הגואה בחברה הערבית ואוזלת היד של רשויות אכיפת החוק. הכביש נחסם ליותר משעה ונגרמו עומסי תנועה כבדים במקום. נמשיך להגביר את המאבק הציבורי שלנו ונחריף עוד את צעדינו בשבועות הקרובים עד שנרגיש את השינוי בשטח".

עוד בוואלה!

"הממשלה הפכה את דמנו להפקר": פצוע נוסף מהירי במג'ד אל-כרום מת מפצעיו

לכתבה המלאה
ההפגנה בוואדי ערה ברקע גל הרציחו תבמגזר הערבי, 4 באוקטובר 2019. הרשימה המשותפת, אתר רשמי
ח"כ ג'אברין עם אלפי מפגינים בוואדי ערה, היום/אתר רשמי, הרשימה המשותפת

אתמול התכנסו אלפים לצעדת מחאה בכפר מג'ד אל-כרום, זאת במקביל לשביתה הכללית במגזר הערבי לאחר שהצעיר שנפצע קשה בירי במג'ד אל-כרום מפצעיו במרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם אושפז מאז יום שלישי. בתקרית נרצחו עוד שני בני אדם נוספים.

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שהשתתפו בצעדה, החרימו את השבעת הכנסת ה-22 בשל גל הרציחות, כשהם מאשימים את הממשלה באחריות אליו. "ממשלה גזענית הפכה את דמנו להפקר והמשטרה נטשה את השכונות שלנו לארגוני פשע וכנופיות", כתב בטוויטר ח"כ עודה. "הכרזנו היום על שביתה כדי לדרוש חיפושי נשק, נקיטת יד קשה מול הפשע המאורגן, ותקציבים לתוכניות חינוך. אם לא תהיה לנו ברירה גם נחסום כבישים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות".

(עדכון ראשון, 14:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully