וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנכשל בהעברת התקציב: רון קובי יעמוד לשימוע לפני הדחה

אחרי שהעלה את הצעת התקציב שלו להצבעה פעם אחר פעם, יזומן ראש עיריית טבריה לשימוע מול מנכ"ל משרד הפנים. השר דרעי יחליט אם להמשיך את כהונתו של קובי - או למנות במקומו ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים. כהונתם של חברי המועצה הופסקה

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

שר הפנים אריה דרעי יכריע אם להמשיך את כהונתו של רון קובי ראש עיריית טבריה, או להדיחו ולמנות ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים. ראש המועצה המקומית ירכא והיב חביש עומד בפני אותו הליך, זאת אחרי שהשניים נכשלו באישור תקציבי הרשויות שבראשן הן עומדים עד 30 בספטמבר. מדובר בתוספת זמן שנייה שניתנה להם על ידי משרד הפנים כדי לאשר את התקציב לשנת 2019.

השימוע של קובי ייערך בפני מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, ב-23 באוקטובר. גם חברי המועצה, שכהונתם הופסקה שלשום, הוזמנו להעלות את טיעוניהם בפני מנכ"ל משרד הפנים ולהסביר מדוע לא תמכו באישור התקציב ולהתייחס לאופן בו התבצע הליך אישור התקציב.

רון קובי, דיון בעתירה נגד הדחתו, 29.07.2019. רוני כנפו
עומד בסכנת הדחה. קובי/רוני כנפו

קובי העלה להצבעה את הצעת התקציב שלו שש פעמים, אולם תשעה חברי מועצת העיר הצביעו נגד הצעת התקציב שהגיש, שישה תמכו בה. אחרי ההצבעה האחרונה בה נכשל, ב-4 בספטמבר, לא ניסה שוב להעלות את הצעת התקציב שלו להצבעה.

המועד הרשמי לאישור תקציב רשות מקומית הוא סוף חודש יוני. קובי ושלושה ראשי רשויות נוספים זכו להארכה ראשונה עד 15 ביולי. לאחר שנכשל גם במועד זה, הוזמן לשימוע במשרד הפנים, כנדרש בחוק.

הוא עתר אז לבג"ץ בטענה כי שר בממשלת מעבר לא יכול להדיח ראש עירייה וכן טען לניגוד עניינים בינו לבין שר הפנים ומנכ"ל משרדו, נוכח עימותים ביניהם והיריבות הפוליטית שלו עם דרעי. קובי ממקד את מאבקיו במפלגות החרדיות ובעיקר בש"ס ואריה דרעי.

עוד בוואלה!

ליברמן: אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ, נציע הצעה משלנו

לכתבה המלאה
חברי האופוזיציה במועצת טבריה מצביעים נגד הצעת התקציב, 14 יולי 2019. חיליק צנעני, עיבוד תמונה
התקציב לא אושר גם אחרי ההארכה. חברי האופוזיציה במועצת העיר מצביעים נגד ההצעה, יולי/עיבוד תמונה, חיליק צנעני

במהלך השנה קובי גם הטיח טענות קשות במנכ"ל משרד הפנים כהן - אמירות שעבורו היו הוכחה לניגוד העניינים המדובר. בדיון בעתירה, שופטי בג"ץ תמכו בטענותיו של קובי. השופט מזוז אמר כי "כשיש טענות ניגוד עניינים קשות, כשזה מצטרף בתקופת בחירות, בעיניי לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע". השופטת חיות התייחסה בדיון ך"אמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו( של קובי)".

נוכח הדברים האריך השר דרעי את המועד לאישור תקציב ברשויות מקומיות עד 30 בספטמבר. כאמור, גם עד מועד זה קובי נכשל באישור התקציב.

בתווך, בין ההצבעות במועצת העיר, נערכו בחירות לכנסת. קובי התמודד בהן בראשות רשימה שהקים. הדגל אותו נשא היה המאבק בכפיה החרדית" והוא הרבה לתקוף את אריה דרעי ומפלגת ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully