וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הארכת הזמן ממשרד הפנים: קובי נכשל בשישית באישור תקציב העירייה

3.9.2019 / 21:54

בישיבה שארכה חצי שעה בלבד, הצביעו תשעה חברי מועצת העיר טבריה נגד הצעת התקציב שהגיש קובי וגזרו כישלון נוסף על העברתו. אם עד סוף החודש לא יצליח קובי להעביר את התקציב, הוא עלול למצוא עצמו מודח מתפקידו, כמו גם שאר חברי מועצת העיר

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

למרות תוספת הזמן שקיבל רון קובי כדי לאשר את תקציב העירייה, הערב (שלישי) הוא נכשל שוב, בשישית, בהעברת התקציב. תשעה חברי מועצת העיר הצביעו נגד הצעת התקציב שהגיש קובי, ושישה תמכו בה. בניגוד לחמש ישיבות התקציב הקודמות שארכו שעות ארוכות, הערב, ארכה הישיבה רק חצי שעה. במהלך הישיבה התעמתו קובי וחבר האופוזיציה רפאל טרבלסי, שבסוף השבוע גם הגישו תלונות הדדיות על תקיפה.

על פי החלטת שר הפנים, אריה דרעי, שהתקבלה בלחץ בג"ץ בחודש שכבר, המועד לאישור תקציב הרשויות המקומיות הוארך עד ה-30 בספטמבר. זוהי תוספת זמן שנייה, אחרי שכבר בסוף יוני ניתנה לטבריה ולשלוש רשויות נוספות - רהט, ירכא ועוספיה - שנכשלו בהעברת התקציב, תקופת זמן של חודש נוסף.

ישיבת תקציב בעיריית טבריה 18 ביוני 2019. אלי אשכנזי
ישיבת תקציב בעיריית טבריה, יוני/אלי אשכנזי

אם עד סוף החודש לא יצליח קובי להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019, הרי שהוא צפוי לעמוד לשימוע מול צוות של משרד הפנים, שבסופו הוא עלול להיות מודח מתפקידו. על פי החוק, אם התקציב לא יאושר, חברי מועצת העיר יודחו מיד.

עד סוף החודש צפוי קובי לעשות ניסיון נוסף לאשר את תקציב העירייה. במקביל הוא מנהל חזית נוספת נוכח החלטתו להתמודד בבחירות לכנסת בראשות רשימה שהקים בשם "הימין החילוני". בראש סדר היום שלה עומד המאבק במה שהוא מגדיר ככפייה חרדית. עיקר הקמפיין מכוון במתקפות כלפי אריה דרעי אותו הוא מכנה "מושחת", וטוען כי בתפקידו כשר פנים הוא פועל מאחורי הקלעים כדי להכשילו. מנגד, חברי האופוזיציה במועצת העיר יוצאים נגד קובי וטוענים כי הוא נכשל הניהול העירייה ועסוק רק בהסתה נגד תושבי העיר החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully