וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם פאתטים": ההשתלחות של רון קובי בבכירי משרד הפנים

15.7.2019 / 16:24

אחרי שחברי מועצת טבריה הצביעו נגד העברת התקציב, ראש העיר שיגר בקשה דחופה לביהמ"ש העליון וביקש למנוע משר הפנים למנות חברים חדשים ולדחות את השימוע שעשוי להדיחו. בעתירתו הוסיף תכתובת בה תקף את מנכ"ל משרד הפנים: "אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק"

צילום: אושרי וייצמן

ראש עיריית טבריה, רון קובי, פנה היום (שני) לבית המשפט העליון בבקשה דחופה להוצאת צו ביניים שימנע משר הפנים אריה דרעי למנות חברי מועצה, במקום אלו שנבחרו. כמו כן, מבקש קובי שלא לקיים הליך שימוע שעשוי להביא להדחתו. לטענת ראש העיר, שר הפנים מצוי איתו בניגוד עניינים שמטה את תוצאות השימוע מראש וגם בשל העובדה כי כעת מכהנת ממשלת מעבר. לדבריו, "צריך לחכות לממשלה חדשה שתפעל מכוח מנדט אמיתי שייתן לה הציבור".

לאורך העתירה שהגיש קובי, הציג את מערכת היחסים העכורה ששררה בינו לבין משרד הפנים. כדי להמחיש את דבריו צירף כמה נספחים, בהם התכתבות ווטסאפ מחודש פברואר בינו לבין מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן. במהלך חילופי ההודעות בין השניים תקף קובי את כהן ואיים כי יפעל כדי לפטרו ולמנוע מדרעי להיבחר לכנסת.

התכתבות ווטסאפ מחודש פברואר בין ראש עיירית טבריה, רון קובי לבין מרדכי כהן, מנכל משרד הפנים. אתר רשמי
"שם מקלות בגלגלים". התכתבות הווטסאפ בין קובי לכהן/אתר רשמי

"אשמח אם נוכל להיפגש ולדבר קצת על המצב בטבריה", כתב קובי לכהן ב- 11 בפברואר. כהן ענה לו כי נקבעה ישיבה של צוותים מקצועיים ל-3 במרץ והוסיף כי ביקש מבועז יוסף, הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, כי ייפגש אתו ועם הצוות המקצועי של העיריה, כהכנה למפגש במרץ. "בכל זאת חשתי שנוכל להיפגש קודם לכן", ענה לו קובי. "אין צורך", ענה כהן.

ההתכתבות הבאה שמופיעה בנספח לעתירה היא מיום ה-19 במרץ. "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך!", כתב קובי למנכ"ל משרד הפנים. "אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג איתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

כהן כנראה לא הגיב וכעבור יום כתב לו קובי: "אתה מבין כמה אתה איש קטן? מפחד לדבר עם ראש עיר? אתה חוסם מאה אלף שקל לניקיון בגלל פוליטיקה של שר מושחת! מחר בבוקר תפתח טלוויזיה בשבע לקראת פורים ותראה איך אני מתייחס אליכם. תתבייש עלוב. שני מנופים לניקיון פסח. אתם פאתטים. לא נורא. נפגש ב-10 באפריל (יום הבחירות לכנסת) בבוקר".

חברי האופוזיציה במועצת טבריה מצביעים נגד הצעת התקציב, 14 יולי 2019. חיליק צנעני, עיבוד תמונה
ישיבת מועצת טבריה, אתמול/עיבוד תמונה, חיליק צנעני

קובי נכשל אתמול בפעם החמישית בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019. במהלך ישיבת המועצה, רק שישה חברים תמכו בתקציב, מול תשעה מתנגדים. משלא אושר התקציב, במשרד הפנים הודיעו כי מליאת המועצה תפוזר.

לחברי המועצה שהצביעו נגד התקציב אמר קובי כי "תושבי טבריה לא יסלחו לכם. מי שהולך הביתה זה אתם. בושה למדינת ישראל. אריה דרעי נבוא איתך חשבון. אריה דרעי ומלאכי החבלה שלו שהגיעו הנה, השבאבניקים, תתביישו לכם. על אפכם וחמתכם טבריה תהיה עיר חילונית פתוחה בשבתות וחגים. אתם הרסתם פה את הכל. הרסתם את טבריה אבל לא נוותר - טבריה תשאר לדורי דורות עיר נופש".

על פי פקודת העיריות, 30 ביוני היה היום האחרון שבו ניתן היה לאשר את תקציבי הרשויות המקומיות. עם זאת, שר הפנים העניק לטבריה ולארבע רשויות מקומיות נוספות בהן רהט, אור עקיבא, ירכא ועוספיה הארכה של שבועיים להעברת תקציבן לשנה הנוכחית. ישיבת המועצה הייתה ההזדמנות האחרונה עבור מועצת העיר לאשר את התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully