וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה: רון קובי ינסה להעביר את תקציב עיריית טבריה

30.6.2019 / 16:12

ראש עיריית טבריה ינסה להעביר במליאת מועצת העיר את תקציב העירייה בפעם האחרונה, על פי פקודת העיריות. אם קובי ייכשל מועצת העיר תפוזר ואף הוא ימצא עצמו בסכנת הדחה, נתון להכרעת שר הפנים דרעי. קובי הודיע כי הדיון יתקיים בדלתיים סגורות ויוקרן לקהל הרחב

צילום: חדשות טבריה והסביבה, עריכה: עמית שמחה

כשבועיים לאחר שנכשל בניסיון לאשר את תקציב העיריה לשנת 2019, ינסה הערב (ראשון) ראש עיריית טבריה, רון קובי, להעביר במליאת מועצת העיר את התקציב. על פי פקודת העיריות, היום הוא היום האחרון שבו ניתן לאשר את תקציבי הרשויות המקומיות, ואם מליאת המועצה לא תאשר את התקציב יודחו חבריה ואת מקומם ימלאו חברי מועצה שימונו על ידי משרד הפנים בראשות השר אריה דרעי.

יחד עם זאת, גם ראש העירייה עצמו נמצא בסכנת הדחה: על פי ההליך החוקי יקרא קובי בעוד שבועיים להופיע בפני ועדה שתורכב מאנשי מקצוע במשרד הפנים ויצטרך לשכנע אותה כי עשה הכל כדי להעביר את התקציב. גם חברי מועצה יוכלו להופיע בפני הועדה ולהסביר את עמדתם. אם תמצא הוועדה כי קובי אחראי לכישלון אישור התקציב הוא יודח מתפקידו ואת מקומו ימלא ראש עירייה שימנה שר הפנים.

לקריאה נוספת:
מכה לרון קובי: תקציב עיריית טבריה לא אושר - מועצת העיר תפוזר
אחרי שניצח, "מציל העיר" גילה - לא כולם איתו: עלייתו ונפילתו של רון קובי
"בלי הפתעות": האריה של ש"ס מלקק את הפצעים שהותיר הטרול מטבריה

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
עלול להיות מודח בהחלטת משרד הפנים. קובי, בשבוע שעבר/אתר רשמי, מיכאל חורי

הסיכוי לאישור התקציב הערב הוא קלוש משום שמאזן הכוחות במועצת העיר לא השתנה בשבועיים האחרונים; מליאת המועצה מונה 15 חברים, מהם שישה המשתייכים לסיעתו של קובי, כולל אותו עצמו.

למרות ההישג האלקטורלי המרשים של קובי בבחירות, הוא לא הצליח להרכיב קואליציה עירונית ומולו ישנם תשעה חברי אופוזיציה. אחד מהם "ערק" לשורות הקואליציה למשך כשלושה חודשים, אך טען כי לא ניתן לעבוד עם ראש העיר ושב לספסלי האופוזיציה.

מאז שנבחר קובי לתפקיד, לישיבות מועצת העיר מגיעים עשרות תושבים שלא מסתפקים בצפייה ובהאזנה לדיונים, ומפריעים לניהול הישיבות, תוך צעקות וכשחלק מהצופים עומדים בצמוד לחברי המועצה הדנים בנושאים שונים. השיא אירע כבר בישיבה הראשונה, כשקובי החליט לערוך אותה באולם התרבות העירוני, מול יותר מ-400 צופים. הישיבה לוותה בקריאות בוז לאופוזיציה ועידוד לראש העיר.

עוד באותו נושא

ברקע סערות חילול השבת: תלונה על איום ברצח של ראש עיריית טבריה

לכתבה המלאה
רוב של 9 מול 6 במועצת העיר טבריה הצביע נגד הצעת התקציב של ראש העיר רון קובי, 18 יוני 2019. אתר רשמי
רוב של 9 מול 6 במועצת העיר טבריה הצביע נגד הצעת התקציב של ראש העיר, לפני כשבועיים/אתר רשמי

לקראת הישיבה הערב הודיע קובי כי הישיבה תיערך בדלתיים סגורות ותוקרן על מסך באולם "יד לבנים" בעיר. האופוזיציה הודיעה כי לא הסכימה לכך. קודם להקרנת ישיבת מועצת העיר יערוך קובי באותו אולם "שיחת עיר", כפי שהוא הגדיר אמש בשידור שערך בפייסבוק, באירוע שיכנס היום אחר הצהריים, קודם לישיבת התקציב.

עשרות תושבים הגיעו לישיבת מועצת העיר טבריה, 18 יוני 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
עשרות תושבים הגיעו לישית מעצת העיר, לפני כשבועיים/אתר רשמי, אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully