וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון קובי ניצל, בינתיים: השר דרעי נתן ארכה לרשויות לאשר תקציב

30.6.2019 / 23:01

שר הפנים הודיע כי הוא מעניק לטבריה לצד ארבע רשויות מקומיות נוספות שטרם אישרו את התקציב לשנה הקרובה, ארכה של שבועיים על מנת לאשרו. בכך קיבל ראש עיריית טבריה פרק זמן נוסף לאשר את תקציב העיר, שלא עבר בישיבת המועצה שהתקיימה הערב

צילום: אורי איגרא ואלי אשכנזי, עריכה: ניב מעוז

שר הפנים, אריה דרעי, החליט הערב (ראשון) לאשר ארכה של שבועיים לרשויות המקומיות שטרם אישרו את תקציבן במליאת המועצה. להחלטה משמעות מיידית על חמש רשויות שלא אישרו את תקציביהן, בהן העיר טבריה, ועל העומד בראשה רון קובי. הערב התקיימה ישיבת מועצה בעיר שבה התקציב לא עבר.

לצד טבריה, גם ברהט, אור עקיבא, ירכא ועוספיה לא התקבלו החלטות בנוגע לתקציב. במשרד הפנים אמרו כי החלטת השר דרעי ניתנה לפנים משורת הדין, למרות שלראשי הרשויות ניתנה חצי שנה לאישור התקציב - מאז הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018.

לקריאה נוספת:
הזדמנות אחרונה: רון קובי ינסה להעביר את תקציב עיריית טבריה
ברקע סערות חילול השבת: תלונה על איום ברצח של ראש עיריית טבריה

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
קיבל ארכה. קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

דרעי הסביר כי בהתאם לחוק, החליט להפעיל את סמכותו ולאשר הארכה על מנת לתת סיכוי נוסף לאישור בהליך דמוקרטי במליאת המועצות, לפני שיחליט לפזר את המועצות. זאת, בנוסף לשימוע בפני משרד הפנים שבו יעמוד ראש הרשות על מנת לבחון את המשך כהונתו.

החלטת השר באה כשבועיים לאחר שנכשל ניסיונו של קובי לאשר את תקציב העירייה לשנת 2019. אם מליאת המועצה לא תאשר את התקציב בתאריך שנקב בו השר דרעי, יודחו חברי המועצה ואת מקומם ימלאו חברי מועצה שימונו על ידי משרד הפנים בראשות השר דרעי.

עוד באותו נושא

אחרי שניצח, "מציל העיר" גילה - לא כולם איתו: עלייתו ונפילתו של רון קובי

לכתבה המלאה
אריה ויפה דרעי- טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל - הדלקת נר הזיכרון, במעמד :ריבלין, נתניהו, אדלשטיין, חיות, כוכבי, ומוטי כהן, הכותל המערבי,7 במאי 2019. ניב אהרונסון
עלול לזמן לשימוע. דרעי/ניב אהרונסון

מלבד זאת, אם לא יושגו הסכמות גם בתום תקופת הארכה, יקרא קובי להופיע בפני ועדה שתורכב מאנשי מקצוע במשרד הפנים ויצטרך לשכנע אותה כי עשה הכל כדי להעביר את התקציב. גם חברי מועצה יוכלו להופיע בפני הועדה ולהסביר את עמדתם. אם תמצא הוועדה כי קובי אחראי לכישלון אישור התקציב הוא יודח מתפקידו ואת מקומו ימלא ראש עירייה שימנה שר הפנים.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully