וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים על-קוליים ומל"ט תקיפה: הנשק החדש של סין שמדאיג את ארה"ב

2.10.2019 / 9:56

המצעד לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי חשף את הארסנל ההולך ומתעצם של בייג'ינג, שלפי מומחים יכול לאתגר את העליונות הצבאית של וושינגטון באסיה. אחד הטילים מסוגל לפגוע בתוך חצי שעה בארה"ב, כשהוא נושא עשרה ראשי קרב. "ההתקדמות - עוצרת נשימה"

עורך: שאול אדם

סין הציגה אתמול (שלישי) שורת טילים וכלי נשק צבאיים חדישים במהלך המצעד לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי, שחשיפתם, לפי מומחים שונים, נועדה לשלוח מסר לארצות הברית ולמערב. בטלוויזיה הממלכתית אמרו כי ארסנל הטילים שהוצג הוא "כוח למימוש החלום של אומה חזקה ושל צבא חזק".

בין הטילים שהוצגו היה דונגפנג DF-21D, המכונה "רוצח נושאות מטוסים", שנחשף עוד במצעד ב-2015. הוא נועד לפגוע בספינות קרב בלב ים במרחק של עד 1,500 ק"מ, וכן הטיל הבליסטי הבין-יבשתי DF-26, המכונה "רוצח גואם" ,על שם האי שבאוקיינוס השקט שבשליטת ארצות הברית.

הצבא הסיני גלגל גם את הטיל העל-קולי DF-17, שיכול באופן תיאורטי לתמרן בחדות פי כמה ממהירות הקול, כך שקשה מאוד ליירט אותו. נוזומו יושיטומי, פרופסור מאוניברסיטת ניהון ביפן וגנרל לשעבר בצבא המקומי, אמר כי הטיל מציב שאלות רבות לגבי יעילות מערכת ההגנה האזורית שמקימות ארצות הברית ויפן. "ייתכן שאם לא נרכוש מערכות הגנה מפני טילים בליסטיים מתוחכמות יותר, יהיה בלתי אפשרי עבור ארצות הברית ויפן להגיב", אמר.

טילים גרעיניים שהוצגו במהלך מצעד 70 שנה למפלגה הקומוניסטית בסין, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
חוד החנית של הארסנל הגרעיני הסיני. טיל ה-DF-41 במצעד, אתמול/רויטרס

אחד מכוכבי המצעד, שבו השתתפו 15 אלף חיילים שצעדו דרך כיכר טייננמן בבייג'ינג, היה טיל ה-DF-41. הטיל, הנחשב לחוד החנית של הארסנל הגרעיני הסיני, יכול להגיע לארצות הברית בתוך כחצי שעה. הוא מגיע למרחק מקסימלי של 15 אלף ק"מ, מה שהופך אותו לטיל עם הטווח הארוך ביותר בעולם. לפי הערכות, מהירותו המקסימלית היא 25 מאך, והוא מסוגל לשאת עד עשרה ראשי קרב.

בין הטילים הנוספים שהוצגו היה טיל השיוט נגד ספינות לטווח ארוך YJ-18A, המשוגר מצוללות ומספינות. בנוסף לכך, נצפה מל"ט התקיפה גונגג'י-11, המכונה "חרב ארוכה", וכן צוללת בלתי-מאוישת. לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, הוצג לראשונה גם המסוק Z-20, המקביל לבלאק הוק האמריקני.

עוד בוואלה!

70 שנה לניצחון הקומוניסטים: צבא האיכרים שהפך את סין למעצמה עולמית

לכתבה המלאה
טיל על-קולי מדגם DF-17 שהוצג במצעד צבאי לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, סין, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
מציב אתגר משמעותי למערכות ההגנה של ארה"ב ויפן. הטיל העל-קולי DF-17/רויטרס

למרות הפגנת השרירים, שנעשתה בזמן המשבר בהונג קונג ומלחמת הסחר של סין עם ארצות הברית, לפי מומחים שונים, חלק מכלי הנשק החדשים שהוצגו נמצאים רק בשלב הניסויי או הפיתוחי. בשנים האחרונות ערך הנשיא שי ג'ינפינג שינויים מבניים עמוקים בצבא, ומאות אנשים מהפיקודים החדשים הופיעו לראשונה במצעד, לצד שתי גנרליות שערכו הופעת בכורה.

מל"ט תקיפה שהוצג במצעד צבאי לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, סין, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
יכול להגיע למטרות רחוקות מבלי שיזהו אותו. מל"ט התקיפה "חרב ארוכה"/רויטרס

השינויים נתפסים כעדות לשינוי באסטרטגיה הסינית, מהגנה על גבולותיה ועד להחזקה בכוחות המסוגלים לצאת מהם ולהגן על האינטרסים המסחריים והדיפלומטיים הרחוקים שלה. סם רוגבין, מנהל התכנית לביטחון בינלאומי במכון לוויי בסידני, אמר כי קצב ההתפתחות הטכנולוגית של סין הוא "עוצר נשימה", ועם הוצאות ביטחונית סביב 2% מהתל"ג, "הם לא מתחילים להזיע". לדבריו, "המסר די ברור. היתרון הצבאי של ארצות הברית באסיה נשחק דרמטית, ובטווח הארוך, העליונות הצבאית האמריקנית באסיה היא תחת איום ברור".

מטוס ריגול על-קולי שהוצג במצעד צבאי לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, סין, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
מטוס ריגול על-קולי/רויטרס
כלי שיט תת-ימי ובלתי-מאויש שהוצג במצעד צבאי לציון 70 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, סין, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
כלי שיט תת-ימי ובלתי-מאויש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully