וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזוקים, עם עיניים מכוסות: תיעוד נדיר מהעברה המונית של אסירים בסין

כלי טיס תיעד מאות אסירים, ככל הנראה מקרב האויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים, מרוכזים בתחנת רכבת במחוז שינג'יאנג. המחוז עומד במרכז הביקורת הבינלאומית נגד בייג'ינג, שמחזיקה כמיליון מוסלמים במחנות מעצר וחינוך מחדש

עריכה: עמית שמחה

כלי טיס הצליח לתעד העברה המונית של מאות אסירים אזוקים עם עיניים מכוסות במחוז שינג'יאנג שבמערב סין. הסרטון, שפורסם באופן אנונימי ביוטיוב בשבוע שעבר, תיעד ככל הנראה אסירים אויגורים או מקרב מיעוטים אחרים, כשהם לבושים מדים כחולים וצהובים וראשיהם מגולחים היטב, תוך שהם יושבים בשורות על הקרקע ובהמשך מובלים על ידי המשטרה אל רכבת. אסירים בסין מועברים בדרך כלל כשהם אזוקים וכשמסכות מכסות את פניהם.

ניית'ן רוסר, חוקר במרכז מדיניות הסייבר הבינלאומי של המכון למדיניות אסטרטגית באוסטרליה, השתמש ברמזים בסרטון, כולל ציוני דרך ומיקומה של השמש, כדי לאמת את הצילום. הוא הגיע למסקנה כי הוא צולם בתחנת רכבת ממערב לקורלה שבדרום-מזרח שינג'יאנג באוגוסט שעבר.

חלק ניכר מהביקורת הבינלאומית על קמפיין המאבק בטרור מרחיק הלכת של סין בשינג'יאנג מתרכז במעצרם ללא משפט של יותר ממיליון אויגורים אתניים ומיעוטים מוסלמים אחרים במחנות מעצר וחינוך מחדש.

מאות אסירים במחוז שינג'יאנג, סין, אוגוסט 2018. אתר רשמי
"מודל" למדינות אחרות. אסירים מועברים בשינג'יאנג, בשנה שעברה/אתר רשמי

גם מספר המעצרים והעונשים הרשמיים בשינג'יאנג גדל. על פי ניתוח שערך הניו יורק טיימס, בתי משפט מקומיים גזרו על 230 אלף איש עונשי מאסר או עונשים אחרים במהלך 2017 ו-2018 כחלק מהקמפיין הנרחב במחוז. על אף שבשינג'יאנג חיה פחות מ-2% מאוכלוסיית סין כולה, כ-21% מכלל המעצרים ב-2017 היו במחוז המערבי.

רוזר אמר כי העצורים מועברים ככל הנראה לבתי כלא בקורלה מקשגר, שם הדיכוי היה קשה במיוחד. באזור שוכנים לפי ההערכות כמה מחנות לחינוך מחדש, אך פחות מרכזי מעצר. "זה סותר את מתקפת התעמולה שסין מנסה להראות", אמר.

סין לקחה דיפלומטים וקבוצות עיתונאים שנבחרו מראש לסיורים מתוכננים בקפידה בשינג'יאנג תוך שהיא מגנה על שיטותיה למאבק בקיוניות. היא תיארה אותן כ"מודל" שעל מדינות אחרות לעקוב אחריו.

אתמול אמרה שרת החוץ של אוסטרליה, מריס פיין, כי הסרטון "מטריד מאוד". הסרטון פורסם ביוטיוב על ידי חשבון בשם War on Fear, שמטרתו המוצהרת היא להילחם בפחד שיוצרים אמצעי מעקב מתקדמים.

עוד בוואלה!

חי או מת? מעצר משורר מוסלמי גרם למשבר בין טורקיה לסין

לכתבה המלאה
מאות אסירים במחוז שינג'יאנג, סין, אוגוסט 2018. אתר רשמי
האסירים מועברים על ידי השוטרים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully