וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולימאני בריאיון נדיר: ניסו לחסל אותי ואת נסראללה בלבנון השנייה

1.10.2019 / 23:01

מפקד משמרות המהפכה סיפר לטלוויזיה האיראנית כי בזמן המלחמה כלי טיס ישראלי נשלח לחסל אותו יחד עם בכירי חיזבאללה בביירות. בכנס של בכירי משמרות המהפכה הסביר כי איראן צריכה להמשיך לפעול בחכמה, "כפי שעשינו ב-20 השנים האחרונות"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני טען היום (שלישי) כי במהלך מלחמת לבנון השנייה ישראל ניסתה לחסל אותו ואת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות. בריאיון נדיר לטלוויזיה האיראנית, שחזר סוליאמני כי בקיץ 2006, "מטוסי ריגול ישראליים טסו מעלינו באופן קבוע" ברובע הדאחייה בבירת לבנון, מעוז הארגון השיעי הפרו-איראני. לדבריו, חיזבאללה הקים חדר מצב בלב האזור עליו תצפתה ישראל ללא הפסקה.

סולימאני סיפר כי באחד מלילות המלחמה יצא יחד עם נסראללה ומספר 2 בחיזבאללה, עימאד מורנייה, מחדר המצב. "כשהגענו לרכב, כלי טיס בלתי מאויש כיוון עלינו", סיפר סולימאני ורמז על כוונת ישראל לחסל לפחות אחד מבין השלושה. הוא ציין כי כלי הטיס פוצץ שני בניינים באזור. מורנייה חוסל שנתיים לאחר מכן בדמשק, בפעולה שיוחסה למוסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטוסי ריגול ישראליים טסו מעלינו באופן קבוע". סולימאני, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום השתתף סולימאני בכנס של בכירי משמרות המהפכה ואמר כי איראן צריכה לפעול בחכמה, "כפי שעשינו ב-20 השנים האחרונות שבהן הבסנו את האויב עם אסטרטגיות שונות". הגנרל הבכיר הסביר כי משמרות המהפכה "סללו את הדרך" להתגבר על התנאים הנוכחיים באזור. סולימאני הוסיף כי משמרות המהפכה הנחיתו תבוסה על צבא ארצות הברית, שהוא הצבא החזק ביותר בעולם, לעיני כל העולם.

בשבוע שעבר פורסם כי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ומפקד כוח קודס נפגשו לאחרונה עם נסראללה. לפי הסיקור בתקשורת האיראנית, לא ברור מתי והיכן נפגשו השלושה, אולם לפי הדיווחים זה קרה בעת האחרונה. בנוסף לכך, חמינאי לא יצא מאיראן בעשרות השנים האחרונות, מה שמחזק את הסברה שהפגישה התקיימה בטהראן.

עוד בוואלה!

ממחסני הנשק שנבזזו אל ארגוני הטרור: טילי הכתף מאיימים על הסדר העולמי

לכתבה המלאה
חמינאי לצד נסראללה. ללא קרדיט, אתר רשמי
בשבוע שעבר פורסם כי השלושה נפגשו. סולימאני, נסראללה וחמינאי/אתר רשמי, ללא קרדיט

סולימאני, שאחראי על פעילות משמרות ההמפכה מעבר לגבולותיה של איראן, נפגש עם נסראללה כבר בעבר. לטענת ישראל, הוא מוביל את התבססות איראן בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים במזרח התיכון. בחודש שעבר תקף חיל האוויר יעדים של איראן בסוריה, במטרה לסכל מתקפת רחפני נפץ על ישראל, ובתקיפות נהרגו שני פעילי חיזבאללה. בתגובה לכך, ועל רקע תקרית המל"טים בביירות מאותו היום, שיגר חיזבאללה כמה טילי נ"ט לעבר היישוב אביבים וכוחות צה"ל, אולם לא היו נפגעים באירוע.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully