וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיתות בטהראן: חמש שנות מאסר לאחיו של נשיא איראן

חמש שנות מאסר נגזרו על חוסיין פריידון, אחיו של רוחאני, בגין מעורבות בפרשת שחיתות שפרטיה לא פורסמו. תומכי רוחאני טוענים למניעים פוליטיים בחקירת הפרשה. במערכת המשפט מסרו כי עדיין מתנהלים נגדו הליכים בתיקים נוספים, ולכן עונשו עשוי לגדול

צילום: רויטרס. עריכה: ליר שפיגלר

בית משפט באיראן גזר היום (שלישי) חמש שנות מאסר על חוסיין פריידון, אחיו של נשיא איראן חסן רוחאני - כך דיווחה רשות הידיעות הרשמית למחצה פארס. במאי האחרון נידון פריידון למאסר בפרשת שחיתות. לטענת תומכי רוחאני מהמחנה המתון בשלטון האיראני חקירת הפרשה נובעת ממניעים פוליטיים. דובר מערכת המשפט האיראני גולמהוסין איסמעילי אמר כי נגד פריידון מתנהלים תיקים נוספים, וייתכן שהעונש יהיה חמור יותר.

"האדם הזה נמצא לא אשם בחלק מהאישומים, בעוד שהוא נשלח למאסר על עבירות אחרות", אמר בכיר במערכת המשפט המידרזא חוסייני, לאחר הרשעתו של פריידון. הוא הוסיף כי הוא לא יכול לפרט את עונש המאסר, משום שהוא יכול ואף צפוי לערער עליו. "אני דוחה בתקיפות ועל הסף את הטענות נגדי בבית המשפט ובחלק מכלי התקשורת, ואני מוחה נגדן", אמר פריידון.

חוסיין פריידון, אחיו של נשיא איראן חסן רוחאני, 2017. AP
חוסיין פריידון, אחיו של נשיא איראן חסן רוחאני/AP

המשפט של פריידון, יחד עם שישה נאשמים נוספים, התחיל בפברואר מבלי שהרשויות פירטו מהם האישומים. הוא נעצר לראשונה ב-2017, לפני ששוחרר בערבות. הוא מקורב מאוד לאחיו הנשיא והיה גורם בכיר בצוות המשא ומתן שגיבש את הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015. תומכיו של רוחאני רואים בחקירה נגד אחיו ניסיון של הגורמים השמרניים במערכת המשפט לפגוע בנשיא. במערכת המשפט מכחישים כי יש שיקולים פוליטיים בהליך המשפטי. שמו המקורי של נשיא איראן הוא חסן פריידון.

עוד בוואלה!

מסר מהשמרנים? אחיו של רוחאני נשלח למאסר בשל עבירות שחיתות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully