וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מהשמרנים? אחיו של רוחאני נשלח למאסר בשל עבירות שחיתות

5.5.2019 / 10:00

חוסיין פריידון, אחיו הצעיר של נשיא איראן, הורשע במסגרת פרשת שחיתות, שלפי תומכי המחנה המתון נובעת ממניעים פוליטיים. תקופת המאסר לא ידועה, והוא הבטיח לערער על הרשעתו

צילום: רויטרס

בית משפט באיראן גזר עונש מאסר על חוסיין פריידון, אחיו הצעיר של הנשיא חסן רוחאני, לתקופה לא ידועה - כך דיווחה אתמול (שבת) סוכנות הידיעות אירנ"א. הוא הורשע במסגרת חקירת פרשת שחיתות, שלטענת תומכי הנשיא מהמחנה המתון נובעת ממניעים פוליטיים.

"האדם הזה נמצא לא אשם בחלק מהאישומים, בעוד שהוא נשלח למאסר על עבירות אחרות", צוטט בכיר מערכת המשפט המידרזא חוסייני על ידי הסוכנות. הוא הוסיף כי הוא לא יכול לפרט את עונש המאסר, משום שפריידון יכול עוד לערער עליו. אחיו של רוחאני הבטיח לעשות זאת. "אני דוחה בתקיפות ועל הסף את הטענות נגדי בבית המשפט ובחלק מכלי התקשורת, ואני מוחה נגדן", אמר.

משפטו של פריידון, יחד עם שישה נאשמים נוספים, התחיל בפברואר מבלי שהרשויות פירטו מהם האישומים. הוא נעצר לראשונה ב-2017, לפני ששוחרר בערבות. הוא מקורב מאוד לאחיו נשיא והיה גורם בכיר בצוות המשא ומתן שגיבש את הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015. תומכיו של רוחאני רואים בכך ניסיון של הגורמים השמרניים במערכת המשפט לפגוע בנשיא. במערכת המשפט מכחישים כי יש שיקולים פוליטיים בהליך המשפטי. שמו המקורי של נשיא איראן הוא חסן פריידון.

לקריאה נוספת על איראן
פרויקט "ילדי השמנת": כך עוקב אמ"ן אחר סודות משפחות עשירי איראן

חוסיין פריידון, אחיו של נשיא איראן חסן רוחאני, 2017. AP
היה חלק משיחות הגרעין. אחיו של רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully