וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הצפיפות והזיהום: תאילנד שוקלת להחליף את בנגקוק כעיר הבירה

ראש הממשלה הודיע כי קיימת אפשרות שהבירה תוחלף כדי להתמודד עם "האתגרים האורבניים", בהם עומסי התנועה ועלייה במפלס הים. עם זאת, גורמים במדינה טוענים כי רה"מ "זרק רעיון" ודרושים מחקרים רבים לקידום המהלך: "העברת הבירה היא עניין גדול שמצריך שיתוף פעולה"

בנקוק בתאילנד תחת זיהום האוויר. 30 בספטמבר 2019. AP
אנשים צריכים לעבור לפרברי עיר הבירה. בנגקוק שבתאילנד/AP

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה אמר היום (שני) כי קיימת אפשרות שבירת תאילנד, בנגקוק, תוחלף. העברת הבירה בנגקוק תהיה דרך להתמודד עם ה"אתגרים האורבניים" של העיר, שסובלת מאחוז גבוה של זיהום אוויר, צפיפות אוכלוסין, עומסי תנועה ועלייה במפלס הים. במדינה השכנה מיאנמר שוקלים צעד דומה עבור בירתה, ובאינדונזיה ראש הממשלה יוקו ווידודו הודיע לפני כמה שבועות כי בירת המדינה ג'קרטה תוחלף בעיר בירה חדשה במחוז קלימנטאן.

במהלך ועדה תחת השם "מחברים את תאילנד לעולם", שנערכה לפני כשבועיים, הציף אוצ'ה את הצעד האפשרי. "תחילה צריך למצוא עיר שאינה רחוקה מדי או יקרה מדי ושנית אנשים צריכים לעבור לפרברי בנגקוק כדי להתמודד עם הצפיפות", הסביר.

אוצ'ה הציע להעביר את הממשלה מחוץ לבנגקוק כדרך לסייע להתמודד עם עומסי התנועה ולהפחית את הצורך בהתניידות למרכז העיר. הוא הוסיף כי יידרשו מחקרים מקיפים על ההשלכות החברתיות והכלכליות של המעבר.

ראש ממשלת תאילנד פריאוט צ'אן אוצה. רויטרס
עוד לא ביקש מהסוכנות לחקור לעומק את האפשרות. ראש ממשלת תאילנד אוצ'ה/רויטרס

כמו במקרה של מעבר הבירה באינדונזיה, הרעיון העלה רגשות מעורבים וספקות על יישומה של התכנית. תוסאפורן סיריסאמפאנד מהוועדה הלאומית לפיתוח כלכלי וחברתי אמר לעיתון "בנגקוק פוסט" כי "ראש הממשלה עוד לא ביקש מהסוכנות לחקור לעומק את אפשרות העברת הבירה וייתכן כי ההתייחסות הייתה 'שליפה מהמותן'".

לדבריו, "העברת הבירה היא עניין גדול שמצריך שיתוף פעולה רציני בין סוכנויות שונות. אני חושב שהגנרל פריות פשוט זרק רעיון לציבור על איך להתמודד עם בעיית הפקקים בבנגקוק".

עוד בוואלה!

טראמפ רומז: לעצור את הבכיר הדמוקרטי שמוביל את החקירה בגין בגידה

לכתבה המלאה

העיר השמינית הפקוקה ביותר בעולם

במחקר שנערך ב-2018 דורגה בנגקוק במקום השמיני מבין הערים הפקוקות ביותר בעולם - מקום אחד מתחת לג'קרטה. בשל עומסי התנועה בכבישיה, מומחים טוענים כי ממשלת תאילנד צריכה קודם כל לערוך מחקרים על דרכים לצמצם אותם, ולהתמקד בפיתוח של פרברים נוספים מסביב לעיר.

עם זאת, לא מדובר בפעם הראשונה שהועלה הרעיון להחליף את בירתה השלטונית של תאילנד. ראש הממשלה לשעבר תאקסין שינאווטרה הציע שהממשלה תעבור לנקכון ניוק, מחוז שנמצא במרחק מאה קילומטר מהבירה. כמו כן, נערכו מחקרים על האפשרות להעביר את משרדי הממשלה לצ'אצ'ואנגסאו, מוקד חקלאי שנמצא ממזרח לבנגקוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully