וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי טליבאן: אלפי קלפיות נפתחו באפגניסטן תחת אבטחה כבדה

במדינה מקווים שתשע מיליון האזרחים בעלי זכות ההצבעה יגיעו לקלפיות, בסבב הבחירות הרביעי מאז נפילת שלטון טליבאן. ארבעה פיצוצים אירעו מאז תחילת ההצבעה ו-15 בני אדם נהרגו בדרום המדינה. "אני מקווה שהפעם זו לא תהיה הונאה", אמרה מצביעה בבירה קאבול

צילום: רויטרס

אלפי קלפיות נפתחו היום (שבת) באפגניסטן תחת אבטחה כבדה של שוטרים וכוחות צבא. ארגון טליבאן איים על בוחרים שיגיעו להצביע בבחירות לנשיאות והבוקר אירע פיצוץ בו נפצעו 15 בני אדם ליד קלפי בעיר קנדהאר שבדרום המדינה. פיצוצים נוספים אירעו בבירה קאבול וגם בגהזני וג'ללבלאד. זהו סבב הבחירות הרביעי מאז נפילת שלטון טליבאן ב-2001.

יותר מ-400 קלפיות יישארו סגורות משום שהן נמצאות באזורים בשליטת טליבאן ומאות ייסגרו ככל הנראה בגלל חשש לביטחון המצביעים. כמאה אלף חיילים ושוטרים יאבטחו את תשע מיליון האזרחים בעלי זכות ההצבעה שצפויים להגיע לקלפיות היום, יחד עם סיוע אווירי מצד כוחות צבא ארצות הברית. "אומץ נמדד כשצריך לאגור אותו ולהגיע להצביע באפגניסטן", אמרה ד"ר רויה ג'אהנגיר תושבת הבירה קאבול.

רק לפני כשבועיים לפחות 24 בני אדם נהרגו בפיצוץ מחבל מתאבד בסמוך לעצרת הבחירות של נשיא אפגניסטן המכהן אשרף ראני במרכז המדינה. רוב הנפגעים היו אזרחים, בהם נשים וילדים. עוד 31 בני אדם נפצעו בפיצוץ, אולם הנשיא לא נפגע. במקביל, לפחות שישה בני אדם נהרגו בפיצוץ במרכז הבירה קאבול.

תור של מצביעים בדרך לקלפי במהלך הבחירות לנשיאות בקאבול, אפגניסטן, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
ארבעה פיגועים מאז פתיחת הקלפיות. חייל מאבטח תור של מצביעים בדרך לקלפי בבירה קאבול/רויטרס

למרות שישנם 14 מועמדים לנשיאות, המירוץ כנראה יוכרע בין הנשיא המכהן אשרף ראני לסגנו לשעבר עבדאללה עבדאללה. השניים נחשדו ברמאות לאחר סבב הבחירות הקודם ב-2014. "אני מקווה שהפעם זו לא תהיה הונאה אחרת הבוחרים ירגישו מרומים", אמרה ד"ר ג'אהנגיר. על פי גורמים רשמיים במדינה, לוועדת הבחירות המרכזית של אפגניסטן אין קשר עם 901 מתוך 4,942 מהקלפיות הפעילות, מה שעלול להעלות בשנית את החשד לזיוף הבחירות.

על הנשיא הבא תהיה מוטלת האחריות לשוב לשולחן המשא ומתן עם טליבאן וארצות הברית, לאחר שהשיחות קרסו לפני כחודש וגרמו להחרפת האלימות. השיחות, שלא כללו את ממשלת אפגניסטן, נועדו לשמש מסגרת למשא ומתן רחב יותר לסיום המלחמה, הנמשכת זה יותר מ-40 שנה. הצדדים ניסו להגיע להבנות על נסיגת אלפי חיילים אמריקנים מאפגניסטן בתמורה לערבויות ביטחוניות של טליבאן.

עוד בוואלה!

דליפת נפט מסתורית: 1,500 קילומטרים מרצועת החוף בברזיל זוהמו

לכתבה המלאה
נשיא אפגניסטן אשרף ראני מצביע בבחירות לנשיאות בקאבול, אפגניסטן, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
הנשיא הנכנס ייצטרך לנהל מו"מ עם טליבאן וארה"ב. הנשיא אשרף ראני מצביע בקאבול/רויטרס
תור של מצביעים בדרך לקלפי במהלך הבחירות לנשיאות בקאבול, אפגניסטן, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
400 קלפיות באזורים תחת שליטת טליבאן יישארו סגורות. אישה מצביעה בקלפי בקאבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully