וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת נפט מסתורית: 1,500 קילומטרים מרצועת החוף בברזיל זוהמו

צבי ים נשטפו עם כתמי שמן שחורים לחופים בצפון ברזיל בשל דליפת נפט שמקורה אינו ממאגרי המדינה. "מעולם לא הייתה לנו תקרית כזאת", אמרו במכון הברזילאי לסביבה. מתרחצים ודייגים הונחו להתרחק מהאזורים שנפגעו

צילום: רויטרס

דליפת נפט זיהמה עשרות חופים בצפון מזרח ברזיל וטרם אותר מקורה. גורמים רשמיים במדינה חוקרים את אירוע הדליפה ומבדיקה מולקולרית שערכה חברת הנפט הממשלתית פטרוברס, נמצא כי לא מדובר בנפט גולמי שמיוצר בברזיל. כמו כן הבדיקה מצאה גם כי הנפט הגיע ממקור יחיד שטרם זוהה.

הדליפה זוהתה לראשונה בתחילת החודש ונפרסה לאורך 1,500 קילומטרים ברצועת החוף, ב-105 אתרים בשמונה מדינות שונות. רבים מהחופים שנפגעו הם אתרי תיירות פופולריים. למרות שאין עדויות לכך שדגים או רכיכות נפגעו מהזיהום, לפחות שישה צבי ים וציפורים נמצאו מתים בחופים. "מעולם לא הייתה לנו תקרית כזאת, לראשונה אנחנו רואים מקרה כזה של זיהום ממקור לא ידוע שהשפיע על כל כך הרבה מדינות" אמרה המתאמת של המכון הברזילאי לסביבה ומשאבים טבעיים מחודשים, פרננדה פירילו, לסוכנות הידיעות של ברזיל.

צב ים שנפגע מזיהום כתוצאה מדליפת נפט שהגיע לחופי ברזיל, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
אין מספיק בקרה לאורך חופי ברזיל. צב ים שנסחף לחוף בגלל הזיהום/רויטרס

סוכנויות הסביבה והאנרגיה של ברזיל מעריכות כי מקור הדליפה יכול להיות מכלית נפט שהעבירה סחורה הרחק מחופי המדינה. הרשויות המקומיות במדינת סרגיפה, מצאו שתי חביות נפט שנסחפו לחוף. עוד אמרו גורמים רשמיים כי בצפון המדינה המצב נמצא תחת שליטה ומאמצי ההכלה של הזיהום עברו לאזור החוף בסמוך ליערות האמזונס, בו דווח על דליפה חדשה. מאה מעובדי חברת הנפט פטרוברס יישלחו לסייע במאמצי הניקוי, זאת לדברי החברה למרות שאין לה כל מעוברות בגרימת הזיהום.

הרשויות הורו למתרחצים ודייגים להתרחק מהחופים הזוהמים בזמן שמבצעי ניקוי החלו בכל האתרים שנפגעו. למרות אזהרות הרשויות, מתרחצים הגיעו לחופים ואף סייעו בחילוץ של שני צבי ים והשבתם למים. אנה קרולינה לובו, מתאמת התכנית הימית של הקרן העולמית לשימור חיות הבר, אמרה כי התקרית מראה כמה שברירית מערכת הניטור של המדינה. "לברזיל יש מעט ספינות ואנליסטים שיכולים לעקוב אחרי מה שמתרחש לחופיה". עוד הוסיפה לובו, כי תמיכה במאמצי ניטור שכאלה נמצאת במגמת ירידה נוספת תחת ממשלתו של הנשיא ז'איר בולסונרו שנכנס לתפקידו בינואר האחרון.

עוד בוואלה!

טראמפ בשיחה עם מנהיגים יהודים: לא רוצה מלחמה עם איראן

לכתבה המלאה
חבית נפט שנמצאה במדינת סרגיפה בברזיל בעקבות דיווחים על זיהום מדליפת נפט שהגיע לחופי המדינה, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
"לראשונה אנחנו רואים זיהום שפגע בכל כך הרבה מדינות". חבית נפט שנשטפה לחוף/רויטרס
זיהום מדליפת נפט שהגיע לחופי ברזיל, 28 בספטמבר 2019. רויטרס
הזיהום פגע בחופים פופולריים. חוף שנפגע מהזיהום בברזיל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully