וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינויים, הרעבה וניצול מיני: מאות נערים חולצו מבית זוועות בניגריה

27.9.2019 / 20:02

המשטרה המקומית חילצה יותר מ-300 שבויים, רובם ילדים שהוחזקו בשלשלאות, ממבנה בקדונה ששימש כבית ספר מוסלמי. לפי הדיווחים, לא ניתן להם אוכל והם עברו התעללות פיזית ומינית. במהלך הפשיטה נעצרו שבעה אנשים, בהם מורים. "הילדים הועברו למחנה זמני עד שיימצאו הוריהם"

צילום: רויטרס

משטרת ניגריה חילצה היום (שישי) יותר מ-300 שבויים, רובם ילדים שרבים מהם הוחזקו בשלשלאות, ממבנה בעיר קדונה שבצפון המדינה. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס שהיה בזירה דיווח כי כל הילדים היו בני חמש עד שנות העשרה המאוחרות. חלקם היו כבולים ברגליהם ואחרים נקשרו לצלחות מתכת גדולות.

המשטרה אמרה כי הבניין שימש גם בית ספר מוסלמי וכי שבעה אנשים נעצרו בפשיטה ביום חמישי. לא היה ברור כמה זמן הוחזקו שם הילדים. יעקובו סאבו, דובר המשטרה, מסר כי "ממשלת המדינה מספקת מזון לילדים בגילאי חמש ומעלה. זיהינו שניים מהילדים שהגיעו מבורקינה פאסו, בעוד שרובם הובאו על ידי הוריהם מרוב מדינות צפון ניגריה". הוא הוסיף שבין הנעצרים היו מורים מבית הספר.

בית הזוועות ממנו שוחררו הילדים בניגריה. 27 בספטמבר 2019. רויטרס
הכניסה לבית בו הוחזקו הילדים בניגריה/רויטרס

המשטרה הוסיפה כי "הילדים הועברו למחנה זמני באיצטדיון בקדונה, ובהמשך הם יועברו למחנה אחר בפרברי העיר בזמן שמנסים למצוא את הוריהם". כמה הורים שכבר התקשרו אליהם הלכו לבית הספר כדי להחזיר את ילדיהם.

מדיווחים שהתפרסמו בכלי תקשורת מקומיים נאמר כי השבויים עונו, לא ניתן להם אוכל והתעללו בהם מינית. ברויטרס לא הצליחו לאשר את הדיווחים הללו, למרות שבגבו של אחד הילדים נראתה בברור פציעה מהצלפת שוט.

עוד בוואלה!

כל מה שצריך לדעת על פרשת ביידן-אוקראינה - ועל הסיכוי שטראמפ יודח

לכתבה המלאה
ילד ולרגלו שלשלאות בבית הזוועות בניגריה. 27 בספטמבר 2019. רויטרס
הממשלה מספקת מזון לילדים בגילאי חמש ומעלה. ילד ששוחרר ולרגלו שלשלאות/רויטרס

בתי ספר מוסלמיים, המכונים אלמג'יריס, נפוצים ברחבי צפון ניגריה המוסלמית ברובה - מדינה המפוצלת בערך באופן שווה בין חסידי הנצרות והאיסלאם. הורים בצפון ניגריה, החלק העני ביותר במדינה שבו רוב האנשים חיים בפחות משני דולר ליום, ומעדיפים לעיתים קרובות להשאיר את ילדיהם ללימודים בבתי הספר.

בתי ספר מוסלמיים בניגריה ישנם במשך שנים טענות להתעללות וההאשמות שכמה ילדים נאלצו להתחנן ברחובות ערי צפון ניגריה. מוקדם יותר השנה אמרה ממשלתו של הנשיא מוחמד בוהרי כי היא מתכוונת לאסור בסופו של דבר את בתי הספר, אך לא תעשה זאת מיד. ההודעה הגיעה אחרי כמה דיווחים בתקשורת הניגרית שלפיהם הממשלה תכננה להוציא מהחוק בתי ספר כאלה.

שוטרים מלוויה החוצה ילד ששוחרר עם פציעות בגבו מבית הזוועות בניגריה. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"מנסים למצוא את הוריהם". שוטרים מלווים ילד ששוחרר עם פציעות בגבו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully