וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות מבחילה": ארה"ב הגבילה את מכסת הפליטים לשפל היסטורי

משרד החוץ הודיע כי בשנה הקרובה ייקלטו בתכנית הפליטים 18 אלף בני אדם בלבד - השיא הנמוך ביותר במדינה. במקביל, טראמפ חתם על צו המאשר למושלים לבחור לא ליישב פליטים בקהילותיהם. ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על המהלך: "מכתים את ערכי אמריקה"

מבקשי מקלט ממלזיה בארצות הברית, 15 באוגוסט 2019. AP
"תועבה". מבקשי מקלט ממלזיה במיין, ארה"ב/AP

הממשל האמריקני הודיע כי יקצץ קרוב למחצית ממכסת הפליטים המאושרים להיכנס למדינה. משרד החוץ של ארצות הברית אמר כי 18 אלף בני אדם ייכנסו לתכנית הפליטים בשנה הקרובה - השיא הנמוך ביותר בהיסטוריה האמריקנית. בתוך כך, כמה מקומות יישמרו לעיראקים שסייעו לצבא ארצות הברית, 5,000 מקומות נוספים ישוריינו לחברי מיעוטים נרדפים ו-1,500 למבקשי מקלט מגוואטמלה, הונדורס ואל סלבדור.

ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על המהלך. שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, סמנתה פאוור, תיארה זאת כ"תועבה".

דונלד טראמפ, 24.09.19. רויטרס
הגדיר את צמצום ההגירה כמטרה מרכזית של ממשלו. טראמפ/רויטרס

בנוסף לכך, הנשיא דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי המאשר למדינות ורשויות מקומיות לבחור לא ליישב פליטים בקהילותיהם. לדבריו, הצו יבטיח כי "פליטים יתיישבו בקהילות שערוכות לתמוך בשילובם המוצלח בחברה האמריקנית ובכוח העבודה". טראמפ הגדיר את צמצום ההגירה כמטרה מרכזית של ממשלו. בשנת 2017 הוא הגביל את מספר הפליטים שייקלטו בתכנית הקבלה ל-50 אלף, שנה לאחר מכן ל-45 אלף והשנה ל-30 אלף.

השיא הנמוך הקודם של מכסת הפליטים בארצות הברית היה ב-2002, אחרי מתקפות ה-11 בספטמבר, אז הותרה כניסתם של 27 אלף מהם.

גורמים בממשל מסרו בהצהרה כי מספרם של מבקשי המקלט החוצים את גבול מקסיקו הטיל "עול כבד" על הרשויות. "המעמסה הנוכחית על מערכת ההגירה האמריקנית מחייבת הקלה לפני ששוב לא יהיה ניתן ליישב מספר גדול של פליטים", אמרו במשרד החוץ.

עוד בוואלה!

דיווח: איש המודיעין שהגיש את התלונה נגד טראמפ - סוכן CIA

לכתבה המלאה

"זה יום עצוב מאוד עבור אמריקה", אמר דיוויד מיליבנד, ראש ועד ההצלה הבינלאומי. "ההחלטה הזאת מייצגת נזק נוסף למנהיגות האמריקנית בהגנת האנשים הפגיעים ביותר ברחבי העולם. אין לכך בסיס בהיגיון ובצורך, פוגע באינטרסים של ארצות הברית ומכתים את ערכיה".

עומאר ג'דוואט, מנהל פרויקט זכויות המהגרים באיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות, הוסיף כי "הנחישות והנטישה החד-צדדית של התחייבותנו הלאומית להגן אנשים שמבקשים מקלט מרדיפה, עינוי ורצח עם היא התנהלות מבחילה של הממשל".

גם מארק הטפילד, ראש הארגון היהודי לסיוע לפליטים, אמר כי הצו הנשיאותי של טראמפ הוא ניסיון "לאפשר למושלים וראשי ערים לחקות את חרם הפליטים שלו, מדינה אחר מדינה ועיר אחר עיר". עם זאת, הבהיר כי הנשיא לא יוכל למנוע מהפליטים לעבור לאחר שהתיישבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully