וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הטרוסקסואלים: החוק בצרפת שיאפשר ללסביות הפריה חוץ גופית

בפריז מתכוונים לאפשר לנשים לסביות ורווקות להרות בסיוע רפואי בדומה למצב במדינות אירופיות אחרות. עד כה, רק להטרוסקסואלים ניתנה הזכות להשתמשות בשיטות אלה. בית הפרלמנט התחתון אישר את הצעת החוק ועורר התנגדות מצד הימין הקיצוני: "המדינה הולכת לשקר לילד"

הפריה חוץ גופית. ShutterStock
"רק להטרוסקסואלים יש את הזכות להשתמש ברבייה בסיוע רפואי". הפריה חוץ גופנית/ShutterStock

צרפת עשתה צעד בדרך לאפשר לנשים לסביות ורווקות להרות ילדים בסיוע רפואי, עם אישור הצעה שעלולה להביא להתנגשות עם השמרנים הדתיים במדינה. בית הפרלמנט התחתון של צרפת אישר הצעת חוק שתאפשר לנשים להביא ילד לעולם באמצעות שיטות רבייה בסיוע רפואי, במהלך שכבר עורר זעם מצד מתנגדים, כולל כמה אנשים במפלגת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון.

לעת עתה, רק לזוגות הטרוסקסואלים יש את הזכות להשתמש בשיטות רבייה בסיוע רפואי כמו הפריה חוץ גופית (IVF). אחרי האור הירוק מצד האסיפה הלאומית, על הצעת החוק לקבל את ההחלטיות מהבית העליון, או מהסנאט, לפני שהיא תוכל להפוך לחוק. האסיפה העבירה את טיוטת החוק ב-55 קולות בעד נגד 17 מתנגדים.

החלטה זו מייצגת את הרפורמה החברתית הגדולה ביותר של הנשיא מקרון מאז שעלה לשלטון בשנת 2017. עם זאת, הנשיא הכיר בסיכון הפוליטי שהוא לוקח, והוא נזהר לאור ההתרסקות לפני שש שנים כשיצא נגד הנישואים הגאים, שהותרה תחת קודמו פרנסואה הולנד.

עמונאל מקרון בועידת G-7 עם דגל צרפת והאיחוד האירופי מאחוריו. 03 בספטמבר 2019.. רויטרס
כמה אנשים במפלגת המרכז של הנשיא מתנגדים. הנשיא מקרון/רויטרס

קואליציה של קבוצות דתיות, דמויות קתוליות ומתנגדים פוליטיים ימניים ארגנה הפגנות המוניות נגד הולנד. כעשרים קבוצות שמרניות קראו להיפגש בפריז ב-6 באוקטובר נגד השינויים המוצעים, שלדבריהם "ישללו את אבותיהם של הילדים". על פי הצעת החוק - שלגביהם הציעו מחוקקים 2,500 תיקונים - על ילדתם של זוג לסבים יהיו שמות "האם והאם" בתעודת הלידה במקום "האם והאב".

"המדינה הולכת לשקר לילד שהיא אומרת לו שהוא נולד משתי אימהות", אמרה מרין לה פן, מנהיגת המפלגה הלאומית של הימין הקיצוני, ביום שלישי לרדיו RTL. "המדינה לא צריכה לשכב על תעודת לידה... אתה יכול לומר שאתה נולד מאב לא ידוע".

העיתון השמרני "לה פיגארו" אמר במאמר מערכת ביום שני כי השינוי "מאיים על יסוד האנושיות שלנו", בעוד שהאקדמיה הצרפתית היוקרתית לרפואה עוררה חששות מההשפעה הפסיכולוגית הפוטנציאלית על ילדים.

עוד בוואלה!

"ספטמבר השחור": מאות הפגינו באום אל-פחם נגד האלימות הגואה

לכתבה המלאה
מרין לה פן, מנהיגת המפלגה הלאומית של הימין הקיצוני. 27 בספטמבר 2019. רויטרס
"אתה יכול לומר שאתה נולד מאב לא ידוע". מרין לה פן ממפלגת הימין הקיצוני/רויטרס

על פי החוק המוצע, מערכת הבריאות במדינה תכסה את עלות ההליך עבור כל הנשים מתחת לגיל 43. היא גם תאפשר לילדים שנולדו עם זרע שנתרם לברר את זהות התורמת כאשר הם מלאו להם 18, שינוי מההגנה המחמירה של אנונימיות התורמים בצרפת .

אם יאושר, החוק יביא את החקיקה הצרפתית לקו אחד עם מדינות אירופיות אחרות כמו בריטניה, ספרד, פורטוגל, הולנד, אירלנד, בלגיה ומדינות סקנדינביה, המאשרות ריבוי סייע רפואי לכל הנשים. בצרפת, נשים לסביות ורווקות שרוצות להביא ילדים לעולם נוהגות לנסוע למרפאות פוריות בחו"ל, מצב שלדברין מפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully