וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגע היסטורי": לראשונה בתולדותיה סעודיה תאפשר כניסת תיירים זרים

אזרחים מ-49 מדינות יורשו להיכנס לשטחי הממלכה, שמקווה למשוך אליה כ-100 מיליון תיירים בשנה. "המבקרים יופתעו מהאוצרות שיש לנו", אמר שר החוץ. אך הביקורת העולמית בגין הפרות זכויות אדם וההסלמה ביחסים עם איראן עלולות לחבל בשאיפותיה להפוך למעצמת תיירות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ערב הסעודית הודיעה היום (שישי) כי היא תאפשר את כניסתם של תיירים למדינה, לראשונה בתולדותיה. במאמץ לגוון את מקורות ההכנסה שלה תציע הממלכה ויזות לתיירים ותשווק את עצמה כיעד חופשה לסוכנויות התיירות. התנעת התיירות היא חלק מהחזון של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שמקווה ליצור רפורמה בכלכלת הממלכה עד ל-2030, שתכין אותה לעידן בו לא תוכל להסתמך רק על הכנסות ממכירת נפט.

ההודעה התפרסמה שבועיים בלבד לאחר תקיפת מתקני הנפט של חברת "ארמקו" במרכז ערב הסעודית, אותה מייחסים במדינה ובבית הלבן לאיראן. בעקבות התקיפה פחתה תפוקת הנפט בממלכה בחצי ומחירי הנפט עלו. למרות שבחברה טענו כי יחזרו לייצר נפט בתפוקה רגילה עד סוף החודש, בעולם עדיין חוששים מסכסוך אזורי מתמשך שיטלטל את השוק.

מתקן ארמקו בערב הסעודית לאחר התקיפה, 20 ספטמבר 2019. רויטרס
שבועיים לאחר תקיפת מתקני הנפט, ערב הסעודית פותחת את שעריה לתיירים. מתקני חברת "ארמקו"/רויטרס

שר החוץ של ערב הסעודית, אחמד חטיב, כינה את פתיחת שערי הממלכה המדברית "רגע היסטורי". "המבקרים יופתעו מהאוצרות שיש לנו לשתף, בשטחינו יש חמישה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, תרבות מקומית דינמית ונופים עוצרי נשימה", אמר חטיב.

עם זאת, הוסיף חטיב כי נשים זרות יידרשו ללבוש "בגדים צנועים" ולא הרחיב אילו כללים יחולו על נשים שייכנסו למדינה המוסלמית. כמו כן, גורם נוסף שעלול להרתיע תיירים הוא כללי ההתנהגות הנוקשים הנאכפים במדינה, שאוסרים גם על צריכת אלכוהול.

הממלכה צפויה לפתוח כבר מחר את הטפסים המקוונים לקבלת ויזת תייר לאזרחים מ-49 מדינות. כיום הוויזות מוגבלות לאזרחים שעברו מהמדינה ומשפחותיהם ועולי רגל מוסלמים שמבקרים את האתרים הקדושים במכה ומדינה. בצעד נדיר, התחילו הרשויות במדינה בשנה שעברה להנפיק ויזות זמניות למבקרים שהגיעו לאירועי ספורט ותרבות, במטרה להתחיל להמריץ את התיירות.

עוד בוואלה!

לעלות על מדי ב': מתכונת החירום של היועמ"ש בתיקי נתניהו

לכתבה המלאה
אישה נוהגת לראשונה במכונית בריאד, ערב הסעודית, 24 ביוני 2018. AP
התירו לנשים לנהוג כחלק מהרפורמות הליברליות. אישה ברכב בערב הסעודית/AP

יורש העצר הסעודי מחפש לשנות את דעת הקהל העולמית על ערב הסעודית והוא עושה זאת בשורה של רפורמות ליברליות כמו פתיחתם של בתי קולנוע חדשים, התרת נהיגה לנשים. חרף זאת, הממלכה ספגה ביקורת בינלאומית קשה על הפרת זכויות האדם שביצעה, בעיקר בעקבות מותו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ורדיפתן של אקטיביסטיות לזכויות נשים.

בממלכה מקווים שענף התיירות יכניס לפחות 10% מהתוצר הלאומי הגולמי שלה עד שנת 2030 ומייחלים להגעתם של כ-100 מיליון תיירים בשנה. כרגע אין די מלונות שיוכלו להכיל כמות כזאת של מבקרים וגורמים רשמיים מעריכים כי 500 אלף מלונות יצטרכו להיבנות בכל רחבי המדינה בעשור הקרוב.
ענף התיירות במדינה צפוי לייצר כמיליון משרות חדשות במדינה שסובלת מאחוזי אבטלה גבוהים בקרב צעירים.

(עדכון ראשון: 13:43)

הפגנה נגד ערב הסעודית מחוץ לשגרירות הממלכה בלונדון בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י, 26 באוקטובר 2018. רויטרס
ביקורת בגין הפרת זכויות אדם. הפגנה מחוץ לשגרירות הממלכה בלונדון בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully