וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ג'ול העולמית התפטר; החברה תבטל את קמפיין המכירות בארה"ב

25.9.2019 / 15:37

בארנס התפטר מתפקידו ברקע הסערה הציבורית סביב העלייה במספר המעשנים המשתמשים במוצרי החברה. בג'ול הודיעו כי יבטלו את הקמפיין "עשה את השינוי", לאור הביקורת שלפיה אין הוכחה לכך שאידוי בריא יותר מעישון. "מאמין בעתיד שבו מעשנים יעדיפו מוצרים אלטרנטיביים"

סיגריה אלקטרונית, ג'ול. ShutterStock
עלייה במספר הצעירים המשתמשים במוצרי החברה. ג'ול/ShutterStock

מנכ"ל חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול, קווין בארנס, התפטר היום (רביעי) מתפקידו. החברה הודיעה כי היא תבטל את כל קמפיין המכירות שהובילה במדינה תחת הסיסמה "עשה את השינוי", לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקני מתח עליו ביקורת שלפיה הוא מעודד מעבר לאידוי במקום עישון - אף שאין הוכחות חד-משמעיות שמדובר במעשה בריא יותר.

החברה עומדת בימים אלה במרכז סערה ציבורית בעקבות העלייה במספר הצעירים המשתמשים במוצרי החברה, ולאור מהלכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים. בהודעתה היום הודיעה החברה כי לא תלחם ביוזמה זו. את מקומו של בארנס ימלא קיי.סי קרוסוויט, בכיר חברת הטבת אלטריה, המחזיקה ב-35% ממניות ג'ול.

"אני מאמין זה זמן רב בעתיד בו מעשנים מבוגרים יעדיפו מוצרים אלטרנטיביים כמו ג'ול", מסר קרוסוויט. "זו הייתה מטרת החברה מאז שהיא נוסדה, והיא עשתה צעדים גדולים לעבר מטרה זו. לצערי, היום העתיד הזה נמצא בסיכון לאור השימוש הגובר של צעירים במוצר וירידה של אמון הציבור בתעשייה שלנו. למרות זאת, עלינו לעבוד עם הרגולטורים, מכתיבי המדיניות ובעלי דעה על מנת לצבור אמון בקרב הקהילות בהן אנחנו פועלים. זה כולל הזמנת דיאלוג פתוח, הקשבה לאחרים וביצירת מענה לדאגות".

סיגריה אלקטרונית - 13 מאי 2019. אתר רשמי
בחודשים האחרונים עלה היקף הייבוא של נוזלים לסיגריות אלקטרוניות. סיגריה אלקטרונית/אתר רשמי

בארנס אמר כי היה לו לכבוד לעבוד בג'ול, וכי הוא בטוח במשימת החברה. "אני גאה במאמצים של הצוות שלי להצעיד את התעשייה עבור אלה שזקוקים לה, ולהפחית את השימוש בקרב צעירים. מאז שהצטרפתי לג'ול עבדתי ללא הפסקה כדי להפוך חברה קטנה למעצמה בינלאומית, אז לפני כמה שבועות החלטתי שזה הזמן הנכון בשבילי לפרוש".

על פי נתוני הרשויות בארצות הברית, ב-2011 נרשמו שבעה מיליון מאיידים, והשנה 35 מיליון. מחקר שנעשה בארצות הברית בשנה שעברה מצא כי יותר ממחצית מהמשתמשים הם בני פחות מ-35. מחקרים אחרים מצאו כי 37% מתלמידי כיתות י"ב העידו כי עישנו במהלך השנה.

עוד בוואלה!

לא מודעים לנזק: נתוני השימוש של בני נוער בסיגריות אלקטרוניות נחשפים

לכתבה המלאה

תופעה מתרחבת בארה"ב - וגם בישראל

בתחילת החודש אירע בארצות הברית מקרה מוות חמישי בעקבות מחלת ריאות מסתורית וזאת ככל הנראה בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית. גורמי רפואה, הורים ומחוקקים במדינה מביעים זה שנים התנגדות לשימוש בסיגריות האלקטרוניות, אולם היעדר מידע רפואי מקיף עליהן ועל השלכות האידוי מונעים את עצירת מגמת השימוש באמצעי - שהולכת ועולה בכל העולם.

במדינות ויסקונסין ואילינוי שבארצות הברית נרשמו בחודשים האחרונים 53 מקרים של סובלים מהמחלה, רובם צעירים שגילם הממוצע הוא 19. בסך הכל ישנם כ-450 בני אדם בארצות הברית שמחלתם מקושרת לתופעה. עד כה, כאמור, נרשמו חמישה מקרי מוות בעקבותיה, אך בעוד מרבית החולים הם צעירים, כל המתים מהמחלה היו מבוגרים.

גם בישראל מתרחבת תופעת השימוש בסיגריות אלקטרוניות. לפי נתונים שפורסמו בוואלה! NEWS, בחודשים האחרונים עלה היקף הייבוא של נוזלים לסיגריות אלקטרוניות, אשר הן ומוצריהן הנלווים נמכרים ללא מס - בניגוד לסיגריות רגילות ולטבק לגלגול. המחיר הזול של המוצר מעודד את צריכתו, ולדעת גורמים רבים בעולם הבריאות מוביל צעירים רבים למעגל העישון - מבלי שמעולם צרכו סיגריה "אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully