וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבית הלבן: ליצמן יפעל להגבלת מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים

12.9.2019 / 20:56

סגן שר הבריאות הודיע כי יפעל לקידום החקיקה בנושא בה החל בכנסת הקודמת במסגרת הדיון בהגבלות על פרסום ושיווק מוצרי עישון בוועדת הכלכלה. ליצמן: "אנו נדרשים להמשיך את המאמצים בנושא ולאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים"

צילום: באדיבות חדשות עשר, עריכה: שניר דבוש

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (חמישי) כי יפעל להגביל מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים. זאת, לאחר הודעת הבית הלבן בוושינגטון לפיה יפעל לעצירת הגידול במספר המעשנים הצעירים בכך שיאסור מכירת נוזלי סיגריות אלקטרוניות בטעמים. ליצמן הודיע כי יפעל לקידום החקיקה בה החל בכנסת הקודמת במסגרת הדיון בהגבלות על פרסום ושיווק מוצרי עישון בוועדת הכלכלה.

ליצמן אמר כי כמו בארצות הברית, הסיכון הגדול לבריאות הציבור מעישון, הוא מחדירה של מוצרים אלה בקרב צעירים ובני נוער. "הגבלנו את ריכוז הניקוטין והחלנו את כל המגבלות החלות על מוצרי עישון רגילים גם על סיגריות אלקטרוניות", אמר ליצמן. "כעת אנו נדרשים להמשיך את המאמצים בנושא ולאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים. אני מברך את ה-FDA על הצעד החשוב והאמיץ שהם נקטו".

סיגריה אלקטרונית - 13 מאי 2019. אתר רשמי
המכירה תוגבל/אתר רשמי

תופעת השימוש בסיגריות אלקטרוניות בישראל התרחבה בחודשים האחרונים. מנתונים שפורסמו בוואלה! NEWS עולה כי חלה עלייה בהיקף הייבוא של נוזלים לסיגריות אלקטרוניות, אשר הן ומוצריהן הנלווים נמכרים ללא מס - בניגוד לסיגריות רגילות ולטבק לגלגול. המחיר הזול של המוצר מעודד את צריכתו, ולדעת גורמים רבים בעולם הבריאות מוביל צעירים רבים למעגל העישון - מבלי שמעולם צרכו סיגריה "אמיתית".

במקביל, נרשמה ירידה של 52% בכמות הטבק לגלגול שיובא לישראל בחודשים פברואר עד יולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנתונים מעידים כי ההעדפה לעישון סיגריות אלקטרוניות גוברת, בעוד הפופולריות של עישון טבק פוחתת - וזאת ככל הנראה לאור העובדה כי המדינה אינה ממסה מוצרי אידוי - צעד שהיה מכניס לכיסה 2.4 מיליארד שקלים בשנה הנוכחית.

עוד בוואלה!

אחרי ניסיון החיסול בתחילת השבוע: הוצתה מכוניתו של הרופא מחיפה

לכתבה המלאה

האיגוד לרפואת ילדים קרא להפסיק מידית שיווק סיגריות אלקטרוניות בישראל, זאת בעקבות הידעות שהתפרסמו היום על כוונתו של הממשל בארצות הברית להורות על איסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים. ראשי האיגוד פרופסור שי אשכנזי ודוקטור צחי גרוסמן אמרו היום כי "בהמשך לצעד האמיץ והחיוני שנקט הממשל האמריקני, אין שום סיבה שבישראל יתעקשו לפגוע בבריאות הצעירים. זה צעד מתבקש, לאור הצטברות העדויות על הסכנה החמורה בעישון סיגריות אלקטרוניות לצעירים ומבוגרים כאחד".

האגודה למלחמה בסרטן בירכה על הודעתו של סגן שר הבריאות. עם זאת, נמסר מהאגודה כי היא "רואה חשיבות עליונה בנקיטת צעדים נוספים על מנת למנוע מבני נוער גישה למוצרי עישון, וביניהם, סיגריות אלקטרוניות. הצעד שנמצא כיעיל ביותר הוא העלאת המיסוי על מוצרי עישון, המהווה אסטרטגיה מרכזית להפחתת מקרי המוות מסרטן ולמניעת התחלת עישון בקרב צעירים ובני נוער. נכון להיום, המס אינו חל על סיגריות אלקטרוניות ויש למסות את הסיגריות האלקטרוניות כמו שאר מוצרי עישון. בנוסף, יש להעלות את גיל המכירה ל-21 - פעולה שעשויה להגדיל באופן משמעותי את מחסומי הגישה למוצר, ולהפחית את שיעורי העישון בקרב חיילי צה"ל. יש להקצות משאבים נוספים למיגור נגע העישון הממכר והממית".

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully